تعیین خط فرمول یک مالزی؛ همیلتون اول، فتل آخر شد!

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
در روزی که لوئیز همیلتون به پول پوزیشن رسید، سباستین فتل تنها راننده‌ای بود که موفق به اتمام تعیین خط نشد.
تبلیغات

امروز در چریان پیش‌نمایش جایزه بزرگ کوالامپور، باز هم شگفتی در رقابت‌های فرمول یک امسال بودیم. این‌بار هم، اتفاقی عجیب رخ داد که به ضرر سباستین فتل و کاملا به سود لوئیز همیلتون بود. با این حساب، در مسابقه‌ی اصلی که یک شنبه برگزار می‌شود، هملیتون از خط اول، آغاز کننده‌ی رقابت خواهد بود و فتل، از رده‌ی بیستم استارت خواهد زد.

کشور مالزی، از سال ۱۹۶۲ میزبان مسابقات فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA) بوده است. پیست اسپانگ، از سال ۱۹۹۹ میزبان رقابت‌های فرمول یک محسوب می‌شود و به نوعی سمبل پیشرفت مالزی در عرصه‌های جهانی است، چرا که توانایی پذیرایی از ۱۳۰ هزار تماشاگر، همراه با عالی‌ترین سطح فناوری فرمول یک را، در خود دارد. جایزه بزرگ سپانگ، به دلیل داشتن پیچ‌های متعدد، پهنای زیاد مناسب سبقت گرفتن و چندین مسیر مستقیم؛ یکی از پرچالش‌ترین پیست‌های مسابقات فرمول یک است. طول مسیر، حدودا ۵.۵ کیلومتر است که پس از ۵۶ دور برای خودروهای فرمول یک، مسافتی ۳۱۰.۵ کیلومتری فراهم خواهد کرد. در مهرماه، هوای کوالامپور گرم و شرجی است، درحالی که هر لحظه احتمال بارش باران شدید هم وجود دارد. سباستین فتل و تیم فراری، سلاطین پیست اسپانگ هستند، چراکه سباستین فتل با چهار قهرمانی و تیم فراری با هفت قهرمانی (شامل چهار مقام اولی فتل و سه عنوان نخست میشائیل شوماخر) رکوددار جایزه بزرگ کوالامپور هستند.

فرمول یک مالزی

در جریان تعیین خط امروز، سباستین فتل تنها راننده‌ای بود که به خاطر ایراد فنی در خودرو، موفق به اتمام مسیر مسابقه نشد. با این شرایط، لوئیز همیلتون از تیم مرسدس، زمان یک دقیقه و ۳۰.۰۶۷ ثانیه را به دست آورد و به پول‌پوزیشن رسید. پس از همیلتون، به ترتیب؛ کیمی رایکونن از تیم فراری، مکس ورشتاپن و دنیل ریکیاردو از تیم ردبول و والتری بوتاس از تیم مرسدس، همگی توانستند به زمان‌هایی کمتر از یک دقیقه و ۳۱ ثانیه برسند تا اختلاف ناچیز رانندگان در جایزه بزرگ مالزی، ثابت شود.

فرمول یک مالزی

رقابت نهائی فرمول یک مالزی، فردا ساعت هشت صبح به وقت ایران، در کوالامپور برگزار خواهدشد.

فرمول یک مالزی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات