محافظ نمایشگر گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال فاش شد

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌تازگی، تصویری از گوشی‌ پرچمدار پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ ال گوگل منتشر شده است که جزئیاتی را در رابطه با طراحی آن‌ها ارائه می‌دهد.
تبلیغات

شرکت گوگل، به‌زودی از نسل جدید گوشی‌های پرچمدار پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال رونمایی خواهد کرد. این سازنده ساکن در مانتین‌ویو پیش از معرفی رسمی پرچمداران جدیدش، به برخی از قابلیت‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال اشاره کرده است که از جمله آن‌ها، می‌توان از ماندگاری بالاتر شارژ باتری، حافظه داخلی بیشتر، دوربین قدرت‌مندتر و سرعت بالاتر نام برد.

سال گذشته، گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال توسط شرکت اچ‌تی‌سی تولید شده بود؛ با این‌حال، امسال گوگل رویه متفاوتی را اتخاذ کرده است و دو شرکت مختلف، دو نسخه از گوشی‏‌های پیکسل ۲۰۱۷ را تولید می‏‌کنند. به همین جهت، تولید گوشی پیکسل ۲ به شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی واگذار شده است و ال‌جی نیز، تولید گوشی بزرگ‌تر یعنی پیکسل ۲ ایکس‌ال را برعهده خواهد گرفت. همین موضوع باعث شده است تا گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال از نظر طراحی با یک‌دیگر متفاوت باشند.

گوشی پیکسل ۲ که اندازه کوچک‌‏تری دارد، با طراحی نزدیک به نسل قبل و حاشیه‌های زیاد در اطراف نمایشگر عرضه می‌شود. این در حالی است که پیکسل ۲ ایکس‏ال، حاشیه‌های نازک‌تری خواهد داشت تا رقیب مناسبی برای پرچمداران نیمه دوم امسال باشد.

پیکسل 2

به‌تازگی نیز، تصویری از قاب محافظ نمایشگر گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال فاش شده است که صحت شایعات گذشته را تأیید می‌کند. با توجه به این تصاویر، گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال به بلندگوی استریو دوگانه مجهز خواهند بود؛ هر دو بلندگو در پنل جلوی گوشی و در بالا و پایین نمایشگر جای گرفته است.

به این موضوع باید توجه داشت که ممکن است تصویر تازه منتشر شده از محافظ نمایشگر گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال، جعلی باشد. به همین جهت نباید با دیدن این تصویر از گوشی رده‌بالای پیکسل ۲ به دلیل حاشیه‌های زیاد در اطراف نمایشگر آن، ناامید شوید!

حتی در صورت صحت این تصویر، گوشی‌های پیکسل ۲ همچنان یک انتخاب بسیار خوب برای کاربرانی است که مایل هستند نسخه «خالص» سیستم‌عامل اندروید را روی گوشی پرچمدار خود تجربه کنند. براساس شایعات، این مدل به همراه پیکسل ۲ ایکس‌ال به فریم حساس به فشار مجهز خواهند بود که «اکتیو اج» نامیده می‌شود؛ همچنین گوشی پیکسل ۲ و نسخه بزرگ‌تر آن یعنی پیکسل ۲ ایکس‌ال از نمایشگر همیشه فعال استفاده خواهند کرد و به قابلیتی برای شناسایی دائمی موسیقی‌های در حال پخش مجهز شده‌اند.

با وجود اینکه شرکت گوگل با گوشی پیکسل ۲ ایکس‌ال از تصمیم سازندگان برای حذف حاشیه‌های اضافی از اطراف نمایشگر پیروی کرده است، اما همچنان هیچ‌یک از گوشی‌های جدید گوگل از دوربین دوگانه استفاده نخواهند کرد و شرکت گوگل هر دو مدل را با یک دوربین اصلی ارائه می‌دهد. علاوه‌براین، طراحی دو رنگ گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال در نسل جدید به دلیل استفاده از شیشه و فلز در قاب آن‌ها حفظ خواهد شد؛ هرچند، گمان می‌رود مساحت لایه شیشه‌ای در پنل پشتی گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال کاهش یافته است.

براساس اطلاعات به‌دست آمده از گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال، مدل کوچک‌تر به نمایشگر Full HD مجهز خواهد بود؛ این در حالی است که پیکسل ۲ ایکس‌ال با نمایشگر Quad HD عرضه می‌شود که احتمالاً اندازه صفحه‌نمایش نزدیک به ۶ اینچ است.

شرکت گوگل در تاریخ ۴ اکتبر (چهارشنبه، ۱۲ مهر) از گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال رونمایی خواهد کرد. به همین جهت اگر به دنبال جزئیات بیشتری از گوشی‌های پیکسل هستید و تمایل دارید که بدانید آیا پرچمداران جدید گوگل رقیب شایسته‌‌ای برای گوشی‌های معرفی شده در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ خواهند بود یا خیر؛ بهتر است تا اواخر هفته جاری منتظر بمانید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات