سازنده کلاشنیکف در فکر ساخت پهپاد سرنشین دار است

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
کلاشنیکف، کارخانه‌ی روسی سازنده‌ی سلاح معروف AK-47، با ایده‌ی ساخت پهپاد سرنشین‌دار وارد صنعت رقابتی هوایی می‌شود.
تبلیغات

چه می‌شد اگر قادر به خرید یک پهپاد بزرگ با مصرف خانگی و قابلیت سوار شدن بر آن می‌شدید؟ این ایده‌ای است که فکر برخی از افراد از جمله سازندگان سلاح تهاجمی کلاشنیکف را درگیر خود کرده است.

کلاشنیکف کانسرن، بخشی از کمپانی دفاعی روسی روستک، اخیرا ویدئویی در یوتیوب منتشر کرده و طرح اولیه‌ی یک خودروی پرنده را به‌صورت اجمالی نمایش داده است.

این گجت که به نظر می‌رسد بیشتر شبیه یک پهپاد است تا خودرو، از ۱۶ ملخ به ابعاد پنکه‌ی سقفی بهره می‌برد. آن‌ها روی یک شاسی فلزی نصب شده و دریچه‌ی مخصوص خلبان را احاطه کرده‌اند و ظاهری همانند دو باتری به‌ اندازه‌ی چمدان دارند.

هنوز مشخص نیست هدف از ساخت چنین وسیله‌ای دقیقا چیست. اما همان‌طور که به نظر می‌رسد، قطعا برای پرواز در میدان‌های نبرد هنوز آمادگی لازم را ندارد؛ زیرا بدون وجود حفاظ، هدف قرار دادن خلبان آن حین پرواز کار چندان دشواری نخواهد بود.

این گجت همانند دیگر ابداعات شبیه به خود، در دسته‌بندی پهپادهای بزرگ سرنشین‌دار قرار می‌گیرد. در حال حاضر یک نمونه پهپاد سرنشین‌دار به نام هاوک فلایر ساخت لری پیج، بنیان‌گذار گوگل وجود دارد. همچنین نمونه‌های دیگری با هدف حمل مسافر در سنگاپور موجود است. افزون بر این، هاوربایک‌های آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش آمریکا نیز نمونه‌های دیگری از پهپادهای سرنشین‌دار هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات