فیلیپس مانیتور اولترا اچ دی با رزولوشن 8K معرفی کرد

دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فیلیپس جدیدترین نمایشگر خود را با رزولوشن 8K معرفی کرد. این محصول از پنل IPS بهره می‎برد و به‌طور کامل از طیف رنگی AdobeRGB پشتیبانی می‎کند.
تبلیغات

شرکت فیلیپس سعی کرده است همانند دل توجه بیشتری به نمایشگرهای دارای رزولوشن بالا داشته باشد و به همین منظور جدیدترین محصول خود را با رزولوشن 8K معرفی کرده است. مانیتور 328P8K از پنل IPS با رزولوشن ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل بهره می‎برد و از طیف رنگی AdobeRGB و SRGB پشتیبانی می‎کند.

مانیتور فیلیپس 328P8K می‌‎تواند حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت ارائه دهد و شرکت سازنده این ویژگی را HDR 400 نام‌گذاری کرده است. به‌نظر می‌‎رسد پنل به‌کاررفته در این محصول همانند مانیتور اولتراشارپ UP3218K دل است که هر دوی آن‎ها توسط ال‎جی تأمین می‎شود. فیلیپس برای بخش اتصالات نمایشگر جدید خود، دیسپلی‎پورت نسخه 1.3 به‌همراه یو‎اس‎بی نوع A و نوع C در نظر گرفته است.

hp 8k monitor

مانیتورهای 8K فناوری بسیار جدید و گران‌قیمتی محسوب می‎‌شوند و به همین دلیل نباید انتظار قیمت مناسب و عرضه زودهنگام آن‎ها را به بازار داشت.

طبق اعلام رسمی، محصول جدید فیلیپس در سه‌ماهه اول یا دوم سال ۲۰۱۸ برای خرید در دسترس علاقه‎مندان قرار خواهد گرفت. درحال‌حاضر قیمت مانیتور اولتراشارپ دل ۳۸۹۹ دلار است و انتظار می‎رود دستگاه ساخت فیلیپس نیز در همین محدوده قیمت‌گذاری شود.

باید اشاره کرد که قیمت مانیتور دل از هنگام عرضه تاکنون حدود ۲۲ درصد کاهش یافته است، اما به دلیل نبود رقابت زیاد، نمی‎‌توان شاهد افت قیمت چشمگیری در این رده از محصولات باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات