در صورت گیر کردن پدال گاز، چه باید کرد؟

جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گیر کردن پدال گاز، مشکلی است که ممکن است برای همه اتفاق بیافتد. در این شرایط بهترین راه برای توقف خودرو چیست؟
تبلیغات

۵ سال پیش، راننده‌‌‌ی یک دستگاه کیا سورنتو با مشکل گیر کردن پدال گاز مواجه شد و سرعت خودرو تا ۱۹۳ کیلومتر در ساعت بالا رفت.این اتفاق در رسانه‌ها سر و صدای زیادی بپا کرد. خوشبختانه پس از طی مسافت ۹۴ کیلومتر با حداکثر سرعت که حتی خودروهای پلیس نمی‌توانستند به وی برسند، راننده موفق شداین مشکل را برطرف کند. پیرو این اتفاق، شبکه تلویزیونی نشنال جئوگرافیک در طی یک برنامه از بینندگان سؤال کرد که در چنین شرایطی، چه باید کرد؟

گیر کردن پدال گاز
گیر کردن پدال گاز
گیر کردن پدال گاز
گیر کردن پدال گاز

در این برنامه ۳ گزینه در اختیار بیننده قرار داده شد:

  • استفاده از ترمز دستی
  • قرار دادن دنده در حالت خلاص
  • خاموش کردن خودرو

در چنین شرایطی، ابتدا باید سیستم خودرو خود را در نظر بگیرید؛ اگر جعبه‌دنده آن دستی است، به‌راحتی با فشردن پدال کلاچ و سپس قرار دادن دنده در حالت خلاص، می‌توان این مشکل را برطرف کرد. در خودروی با جعبه‌دنده اتوماتیک، بر اساس گزارش‌های موجود، باید امیدوار باشید که با خلاص کردن دنده، مشکل حل شود. اما در موردی که ذکر شد، راننده نتوانست این کار را انجام دهد.

در حقیقت ممکن است که استفاده از ترمز دستی یا خاموش کردن خودرو، شرایط وخیم‌تری در کنترل کردن خودرو به وجود آورد؛ ولی از طرفی به نظر می‌رسد که قرار دادن دنده در حالت خلاص (جعبه‌دنده اتوماتیک) کارساز نیست. پس آخرین راه، پیدا کردن راهی برای آزاد کردن پدال گاز است. یا شاید هم این‌طور نباشد؟

نظر شما چیست؟ آیا تابه‌حال این مشکل را تجربه کرده‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات