رقابت نیسان GT-R نیسمو و آئودی R8 V10 Plus

دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در یک مقایسه‌ی ویدئویی، نیسان GT-R نیسمو به مصاف یکی از قدرتمندترین رقبای خود از کشور آلمان، یعنی آئودی R8 V10 Plus خواهد رفت.
تبلیغات

اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم این مقایسه نباید انجام شود؛ به این دلیل که قیمت نیسان GT-R Nismo، بسیار بیشتر از آئودی R8 V10 PLUS است، اما در کل رقابت نزدیکی پیش روی ما است و تیف نیدل، مجری مشهور برنامه دنده پنج، اقدام به مقایسه‌ی این دو محصول کرده است.

مدل نیسمو نسخه‌ای بهینه‌سازی شده از نیسان GT-R است که به بدنه مستحکم‌تر، کمک‌فنرهای سخت‌تر و میل تعادل ارتقاءیافته مجهز شده تا در پیست حس خودرو‌های سوپراسپرت را القا کند. این محصول به یک پیشرانه ۳.۸ لیتری V6 که به یک جفت توربوشارژر فشار بالا - که پیش‌تر در خودرو‌های GT3 استفاده می‌شد - مجهز شده است، با این اوصاف پیشرانه‎ی GT-R نیسمو، ۵۹۲ اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند این خودرو را در عرض ۲.۷ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

از سویی دیگر، با اینکه آئودی R8 V10 PLUS یک خودروی موتور وسط و عقب است، اما رفتار رام‌تری از خود بروز می‌دهد. در پیشرانه R8 خبری از توربوشارژر نیست و ما با یک V10 تنفس طبیعی که نسبت به نیسان نیسمو دارای اسب بخار بیشتر اما بیست درصد گشتاور کمتر است روبه‌رو هستیم، فراموش نکنیم، آئودی R8 حدود دویست کیلوگرم از نیسان نیسمو سبک‌تر است.

برای اینکه بدانید کدام یک سریع‌تر عمل می‌کنند و پیست را پشت سر می‌گذارد، پیشنهاد می‌کنیم ویدئوی زیر را از دست ندهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات