سیری احتمالا در آیفون 8 با دکمه‌ پاور فعال می‌شود

یک‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا اپل تصمیم دارد امکان فعال کردن دستیار شخصی سیری را از طریق دکمه‌ی قفل/پاور آیفون ۸ فراهم کند.
تبلیغات

بر اساس گزارش‌ها و شایعات مختلف، انتظار می‌رود اپل دکمه‌ی فیزیکی هوم را از آیفون ۸ حذف کند؛ به همین دلیل شاید کاربر بتواند به‌جای گفتن عبارت Hey Siri، با نگه‌داشتن دکمه‌ی پاور/ قفل دستگاه دستیار صوتی سیری را فعال کند.

این گزینه ابتدا توسط یکی از توسعه‌دهندگان برزیلی سیستم عامل آی‌اواس به‌نام گالیهرمه رمبو و در سورس کد سیستم عامل یادشده کشف شد. وی در آن زمان دقیقا اعلام نکرد که چه کدی برای انجام این قابلیت در آی‌اواس اضافه شده است. البته باید اشاره کنیم رمبو پیش از این نیز بر اساس کد فرم‌ور اسپیکر هوشمند هوم‌پاد اپل، یک سری جزئیات جدید در مورد قابلیت اسمارت‌کم آیفون ۸ کشف کرده است.

بر اساس گزارش‌‌ها، اپل با توجه به حذف دکمه‌ی فیزیکی هوم در آیفون ۸ باید تغییرات مهمی در رابط کاربری خود اعمال کند. این شرکت باید ژست‌های حرکتی جدید و یک نوار نرم‌افزاری جدید در سیستم‌ عامل آی‌اواس ارائه دهد تا بدین ترتیب کاربران بتوانند کارهایی که با دکمه‌ی هوم انجام می‌دادند، با استفاده از این قابلیت‌های جدید انجام دهند.

گفته می‌شود یکی از تغییرات دیگر آیفون ۸، جایگزین شدن سیستم تشخیص چهره به جای سنسور تاچ‌ آی‌دی است. اپل همچنین می‌تواند دستیار صوتی سیری را روی نوار نرم‌افزاری جدید آی‌اواس قرار دهد؛ البته تاکنون در شایعات به این موضوع اشاره‌ نشده است.

اپل سرانجام دعوت‌نامه‌های رسمی رویداد ۱۲ سپتامبر خود را ارسال کرد. انتظار می‌رود کوپرتینویی‌ها در این مراسم از نسل جدید گوشی هوشمند آیفون رونمایی کنند. بر اساس خبرها و گزارش‌های مختلف، انتظار می‌رود این شرکت امسال در کنار آیفون ۸، آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس را هم معرفی کند. آیفون ۸ به مناسبت دهمین سالگرد تولید آیفون به جدیدترین فناوری‌های اپل مجهز خواهد بود و انتظار می‌رود نمایشگر آن از نوع اولد و با طراحی تقریبا بدون حاشیه همراه باشد. همچنین آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس در واقع نسخه‌های به‌روزشده‌ی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس خواهند بود. از دیگر محصولات جدید اپل که گفته می‌شود در رویداد ۱۲ سپتامبر رونمایی خواهند شد می‌توان به مدل جدید 4K اپل تی‌وی با پشتیبانی از اچ‌دی‌آر و نسل جدید ساعت هوشمند اپل‌واچ با پشتیبانی از شبکه‌های پرسرعت ال‌تی‌ای اشاره کرد.

رمبو اخیرا اعلام کرده است که شناسه‌ی اپل تی‌وی جدید بر اساس سند اف‌سی‌سی BCGA1842 خواهد بود. این در حالی است که شناسه‌ی محصول نامبرده در رگولاتوری کانادا 579C-A1842 است. 

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات