تعیین خط فرمول یک ایتالیا؛ همیلتون در جایگاه اول

یک‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
لوئیس همیلتون، راننده‌ی تیم مرسدس بنز، برای شصت و نهمین بار به پول پوزیشن در مسابقات فرمول یک رسید تا رکورد میشائیل شوماخر را پشت سر بگذارد.
تبلیغات

بسیاری از علاقه‌مندان دنیای خودرو، ایتالیا را مهد مدل‌های اسپرت و مسابقه‌ای می‌دانند. با این وصف، پیست مونزا با سابقه‌ای طولانی در برگزاری مسابقات فرمول یک، اهمیت ویژه‌ای در تقویم این رقابت‌ها دارد. شروع ساخت این پیست در نزدیکی شهر میلان ایتالیا، به سال ۱۹۲۲ بازمی‌گردد و تنها شش ماه بعد، به بهره‌برداری رسید. مونزا جزو اولین مسیرهای مسابقه‌ای جهان محسوب می‌شود که ویژه‌ی اتومبیل‌رانی ساخته شد و بخشی از یک خیابان شهری نبود. از سال ۱۹۵۵ تاکنون، جایزه‌ی بزرگ مونزا، پذیرای رقابت‌های فرمول یک بوده است و تنها در سال ۱۹۸۰، جای خود را به پیست ایمولا در بولونیا ایتالیا داد. رکورددار قهرمانی در مونزا، همچنان میشائیل شوماخر است که توانست ۵ بار بر سکوی اول آن بایستد.

ّفرمول یک ایتالیا مونزا

جالب است بدانید پیست مونزا ۵.۷۹۳ کیلومتر طول دارد و با ۱۱ پیچ طراحی شده است. راننده‌ها مسافتی در حدود ۳۰۶.۷۲ کیلومتر را در ۵۳ دور می پیمایند و به دلیل سبک مسیر، بیش از ۷۰ درصد آن را تخت گاز خواهند بود. این موضوع می‌تواند هیجان مسابقه را افزایش دهد؛ چرا که خودروها به‌راحتی سرعت‌ بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهند داشت.

ّفرمول یک ایتالیا مونزا

روز گذشته، پس از تأخیر نسبتا طولانی که به دلیل بارش شدید باران اتفاق افتاد؛ تعیین خط نهائی فرمول یک ایتالیا انجام شد و باز هم لوئیس همیلتون به جایگاه نخست رسید. اسطوره‌ی مرسدس، با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۳۵.۵۵۴ ثانیه، بیش از یک ثانیه سریع‌تر از مکس ورشتاپن عمل کرد و به پول پوزیشن رسید. هرچند اول شدن همیلتون تا حد زیادی قابل پیش‌بینی بود؛ دوم شدن ورشتاپن از تیم ردبول، همه را شگفت‌زده کرد تا این پدیده‌ی ۱۹ ساله، از نظر زمان‌گیری پشت سر همیلتون باشد.

ّفرمول یک ایتالیا مونزا

دنیل ریکیاردو، دیگر راننده‌ی تیم ردبول نیز فراتر از انتظار ظاهر شد و با زمان یک دقیقه و ۳۶.۸۴۱ ثانیه، به جایگاه سوم تعیین خط رسید. او تنها ۱۳۹ هزارم ثانیه، کندتر از ورشتاپن عمل کرد؛ اما با رکوردی که ۲.۲۸۷ ثانیه بیشتر از همیلتون ثبت شد، فاصله‌ی قابل توجهی با بهترین راننده‌ی مرسدس بنز دارد. رتبه‌های چهارم، پنجم و ششم تعیین خط ایتالیا، به ترتیب در اختیار لنس استرول راننده‌ی ویلیامز، استبان اکون از تیم فورس ایندیا و والتری بوتاس از تیم مرسدس قرار گرفت. با توجه به جریمه‌ی تیم ردبول به دلیل استفاده از افزایش‌ غیر مجاز قدرت پیشرانه، رانندگان این تیم از خط دوم و سوم، آغازگر مسابقه نخواهند بود و مکس ورشتاپن، از جایگاه چهاردهم و دنیل ریکیاردیو از خط هفدهم، استارت خواهند زد.

ّفرمول یک ایتالیا مونزا

از نکات عجیب در پیش نمایش جایزه بزرگ مونزا، هفتم شدن کیمی رایکونن و مقام هشتمی سباستین فتل بود. رانندگان فراری که در خانه‌ی تیم خود رقابت می‌کردند، به ترتیب با زمان‌های یک دقیقه و ۳۷.۹۸۷ و یک دقیقه و ۳۸.۰۶۴ ثانیه، تفاوت ناچیزی با یکدیگر داشتند؛ اما با توجه به حضور قدرتمند تیم مرسدس، روز سختی در مسابقه‌ی اصلی خواهند داشت.  با این حساب و پس از اعمال پنالتی برای رانندگان تیم ردبول، لانس استرول از تیم ویلیامز، در خط دوم شروع مسابقه قرار خواهد گرفت و استبان اکون از تیم فورس ایندیا به خط سوم می‌رسد تا رانندگان فراری، از خط پنجم و ششم، شروع‌کننده‌ی جایزه بزرگ مونزا باشند.

ّفرمول یک ایتالیا مونزا

لوئیس همیلتون در پایان تعیین خط به خبرنگاران گفت:

بیان احساساتم مشکل است. باور نمی کنم که این لحظات گذشته باشد، تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای داشتم. دید روی پیست، بسیار سخت به نظر می‌رسید و فشار زیادی در دور آخر روی من بود. هر لحظه این احتمال وجود داشت که پرچم قرمز یا زرد برافراشته شود، ریسک بزرگی بود و من هر چه داشتم به نمایش گذاشتم. در حالت حداکثر فشار بر پیشرانه، چسبندگی بیشتر بود و آب بهتر کنار زده می شد؛ ولی ما ماشین را برای حالت خشک تنظیم کرده بودیم. وقتی در شرایط بارانی قرار می گیرید، در حال راندن ماشینی ناپایدار خواهید بود و کار زیادی برای انجام دادن باقی نخواهد ماند. این موضوع، کار را سخت‌تر می‌کند؛ چراکه رام کردن خودرو دشوارتر می‌شود. باید محل خشک را پیدا کنید و سریع‌تر قدرت را افزایش دهید. ممکن است به‌راحتی وارد پیچ شوید، اما خروج درست را پیدا نکنید. این یک چالش فوق‌العاده است.

رقابت اصلی فرمول یک ایتالیا، امروز یک‌ شنبه ۱۲ شهریورماه، ساعت ۱۶:۱۵ به وقت ایران شروع خواهد شد و قرار است توسط شبکه‌ی ورزش، پخش مستقیم شود.

 دانلود با کیفیت 360p   720p   1080p

فرمول یک ایتالیا
ّفرمول یک ایتالیا مونزا
ّفرمول یک ایتالیا مونزا
ّفرمول یک ایتالیا مونزا
ّفرمول یک ایتالیا مونزا
ّفرمول یک ایتالیا مونزا
ّفرمول یک ایتالیا مونزا
ّفرمول یک ایتالیا مونزا
ّفرمول یک ایتالیا مونزا
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات