آلفا رومئو، رکورد شاسی‌بلندها در نوربرگ رینگ را شکست

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
خودروی آلفا رومئو استلویو کوادریفوگلیو، رکورد خودروهای شاسی‌بلند در پیست نوربرگ رینگ را به نام خود ثبت کرد.
تبلیغات

این هفته برای پورشه به‌نوعی تلخ و شیرین بود؛ زیرا پس از ادعای شکستن رکورد پیست نوربرگ رینگ برای خودروی تولید معمولی پورشه 911 GT2 RS، این شرکت اشتوتگارتی رکورد خودروی شاسی‌بلند را از دست داد.

این هفته آلفا رومئو، خودروی شاسی‌بلند استلویو کوادریفوگلیو را به جهنم سبز نوربرگ رینگ بردند تا با رانندگی فابیو فرانسیا، پیست چالش‌برانگیز را طی کند و رکورد تازه‌ای برای این شرکت به ارمغان بیاورد. اگر نام این راننده برایتان آشنا نیست، باید بدانید که او رکورد خودروی سدان را با آلفا رومئو جولیا کوادریفوگلیو (Giulia Quadrifoglio) در زمان ۷ دقیقه و ۳۲ ثانیه ثبت کرده است.

آلفا رومئو استلویو کوادریفولیو

نیازی به گفتن نیست. استلویو نمی‌تواند در مقایسه با سدان آلفا رومئو عملکرد مشابهی از خود نشان دهد؛ اما زمان ۷ دقیقه و ۵۱.۷ ثانیه برای طی مسیر ۲۰.۸۳۲ کیلومتری پیست نوربرگ رینگ هنوز هم بسیار قابل‌ توجه است. این عملکرد به‌خصوص هنگامی درست است که شما پورشه کاین توربو اس (Porsche Cayenne Turbo S) را در نظر بگیرید و به این نکته نیز توجه داشته باشید که برای طی کردن همان مسیر نیاز به ۸ ثانیه بیشتر دارد.

لازم به ذکر است زمانی که آلفا رومئو سال گذشته استلویو Q را در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس معرفی کرد، نخستین شاسی‌بلند این شرکت مسیر پیست را در حدود هفت دقیقه و ۵۹ ثانیه طی کرد؛ اما به نظر می‌رسد که پیشرانه ۵۱۰ اسب بخاری جدید این خودرو قدرتمندتر و سریع‌تر باشد.

آلفا رومئو استلویو کوادریفولیو

با توجه به اینکه دو ابرخودروی جدید به شاسی‌بلند تبدیل شده‌اند و در راه ورود به بازار هستند، این رکورد ممکن است مدت زیادی دوام نیاورد. ما در مورد نسل جدید پورشه کاین با محدوده وسیعی از ویژگی‌های Turbo S E-Hybrid و خودروی لامبورگینی اوروس صحبت می‌کنیم.

درحالی‌که اهالی سنت آگاتا بولونزه (شرکت لامبورگینی) گفته‌اند واقعا در مورد به دست آوردن عنوان بهترین رکورد خودروی شاسی‌بلند در پیست نوربرگ رینگ حرفی نمی‌زنند، باید به خاطر داشته باشیم که آن‌ها در مورد رکورد خودروی هوراکان پرفورمانته چقدر حساسیت نشان دادند؛ بنابراین اگر دیر یا زود آن‌ها سعی کنند رکورد شاسی‌بلند این پیست را بشکنند، شگفت‌زده نخواهیم شد.

این شانس خوبی است که پورشه می‌خواهد رکورد پیست را دوباره پس بگیرد و ممکن است در سال آینده در سریع‌ترین زمان ممکن پس از نصب سیستم پیشرانه‌ی هیبریدی ۶۷۱ اسب بخار پانامرا Turbo S E-Hybrid روی  شاسی‌بلند بزرگ و جدید کاین، این اتفاق بیافتد.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات