درآمد ۲۶۸ میلیون دلاری تیم ردبول در سال ۲۰۱۶

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تیم فرمول یک ردبول ریسینگ در سال ۲۰۱۶ حدود ۲۶۸ میلیون دلار به دست آورد و تقریبا تمام این مبلغ را صرف مسابقات F1 خود کرده است.
تبلیغات

تیم فرمول یک ردبول ریسینگ (Red Bull Racing) واقع در بریتانیا است و با مجوز اتریشی فعالیت می‌کند. ردبول ریسینگ یکی از دو تیم فرمول یک تحت مالکیت شرکت تولید‌کننده نوشیدنی‌های انرژی‌زای ردبول GmbH اتریش است. تیم دیگر، اسکودریا تورو روسو (Scuderia Toro Rosso) نام دارد. ردبول ریسینگ با کسب چند عنوان قهرمانی پی‌درپی در بخش تیمی مسابقات، طی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ به اولین تیم قهرمان این رقابت‌ها با لایسنس اتریش تبدیل شد. سباستین فتل به‌عنوان راننده قهرمان چهارگانه جهان در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳، یکی از دستاورد‌های این تیم است.

سرپرستی ردبول ریسینگ‌ بر عهده کریستین هورنر است و از سال ۲۰۰۷، این تیم طبق نظر هورنر از پیشرانه‌های شرکت رنو استفاده می‌کند. پس از آن در آغاز فصل رقابت‌های سال ۲۰۱۶، این تیم از پیشرانه‌های رنو با برند TAG-Heuer استفاده کرد.

ردبول ریسینگ بدون محاسبه حمایت‌های مالی اسپانسری، جوایز و پول‌هایی که به‌عنوان جایزه توسط سازمان فرمول یک اهدا می‌شود و همین‌طور بدون احتساب پرداختی‌هایی که توسط ردبول GmbH، مالک این تیم، به آن‌ها تعلق می‌گیرد؛ در حدود ۱۹۷,۹۴۹,۰۰۰ پوند (۲۶۴,۷۸۲,۱۰۶ دلار) کسب کرده‌ است. پس از اعمال مالیات و هزینه‌ها، سودی برابر با ۳۸۵ هزار پوند (۵۱۴,۸۳۸ دلار) برای این تیم حاصل شده است.

ردبول

در سال ۲۰۱۵، درآمد این تیم ۱۸۱,۲۴۹,۰۰۰ پوند (۲۴۲,۳۹۲,۷۲۲ دلار) و در واقع ۱۶,۷۰۰,۰۰۰ پوند (۲۲,۳۳۳,۶۸۷ دلار) کمتر از سال ۲۰۱۶ بود و سودی برابر با ۲,۱۴۱,۰۰۰ پوند (۲,۸۶۴,۹۱۸ دلار) برایش رقم زد. ردبول GmbH در سال ۲۰۱۶ کمک مالی بیشتری برای تیمش در نظر گرفت و رقم ۱۰.۱ میلیون پوندی (۱۳.۵ میلیون دلار) سال ۲۰۱۵ را به ۴۰.۶ میلیون پوند (۵۴.۳ میلیون دلار) افزایش داد. احتمالا این تدابیر و حمایت به دلیل افت عملکرد تیم (از مقام اول در سال ۲۰۱۳ به مقام دوم در سال ۲۰۱۴ و همین‌طور مقام چهارم سال ۲۰۱۵) صورت گرفته است. از آنجا که این عوامل باعث کاهش درآمد در سال ۲۰۱۶ شد؛ دیتریک ماتیشتز، رئیس شرکت ردبول، مجبور به سرمایه‌گذاری بیشتر شد.

در سال ۲۰۱۶، کسب دو عنوان قهرمانی گرندپری توسط مکس ورشتپن و دنیل ریکیاردو  هزینه‌‌ها را افزایش داد؛ همچنین صعود تیم به مقام دوم در رقابت‌های قهرمانی، باعث کسب جوایز موفقیت برای کارکنان شد.

مکس وشتاپن فرمول یک ردبول

مقایسه شرایط مالی این تیم با سایر رقبا دشوار است؛ چراکه ردبول ریسینگ به تنهایی ۵۸ نفر را در تیم مسابقه استخدام کرده است. طراحی، تولید و مهندسی تیم به عهده شرکت واسطه گروه فناوری ردبول (Red Bull Technology Group) با ۷۵۸ کارمند است. این گروه در حوزه سرویس‌دهی به تیم اسکودریا تورو روسو و پروژه‌های خارجی‌ مثل استون مارتین والکری هم فعالیت می‌کند.

تیم ردبول ریسینگ در سال ۲۰۱۶، درآمدی در حدود ۲۴۷.۷ میلیون پوند (شامل ارقام مذکور) داشته است. در مقایسه با درآمد ۲۳۵.۶ میلیون پوندی سال ۲۰۱۵، سود حاصل، از رقم ۱۱.۳ میلیون به ۸.۳ پوند کاهش یافته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات