بررسی و تست ابرخودروی کد57 توسط جی لنو

جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
جی لنو، مجری و ماشین‌دوست مشهور آمریکایی به همراه کن اوکویاما در یک ویدئو، ابرخودروی سوپراسپرت کد57 را بررسی و تست می‌کنند.
تبلیغات

کن اوکویاما بخاطر طراحی خودروی انزو فراری معروف شده است، اما شرکت طراحی او اکنون در حال ساخت نسخه‌های کوچکی از خودروهای پر زرق و برق مانند کد57 (Kode57) است. یکی از این خودروهای اسپرت منحصر به فرد در حال حاضر در گاراژ جی لنو قرار دارد، و اوکویاما با این کمدین به طور عمیق در مورد ظاهر این ابرخودرو صحبت می‌کند.

Kode 57

ابرخودروی سوپراسپرت کد57 یک خودروی مدرن و پیشرفته است. طراحی آن کاملا با دنیای کنونی خودروهای سوپراسپرت متناسب است، اما ایده‌ی پیشرانه‌ی جلوی این خودروی روداستر ، به خودروهای کلاسیکی مانند فراری ۲۵۰ تستا روسا بر می‌گردد. این خودرو یکی از بهترین ابرخودروهای جهان و قابل رقابت با آن‌ها در این کلاس است.

Kode 57

قدرت این خودروی سوپراسپرت از یک پیشرانه‌ی خورجینی ۱۲ سیلندر ۶.۰ لیتری تامین می‌شود که توسط شرکت نویتک (Novitec) تیون شده و با این تیونینگ می‌تواند ۶۹۲ اسب بخار قدرت و ۴۷۳ پوند فوت گشتاور تولید کند.

همان‌طور که جی لنو چندین بار یادآوری می‌کند، شما نمی‌توانید حتی یک خط مستقیم هم در بدنه‌ی خودروی کد57 پیدا کنید. این پانل‌ها استفاده‌ی گسترده‌ای از فیبر کربن دارند و دارای یک طراحی منحنی هستند که تماشای آن برای هر کسی اعتیادآور است. هر چه دیگر دقت کنید، جزئیات بیشتری پیدا می‌شود. یکی از این جزئیات حلقه‌های دور چراغ عقب است که حس به خصوصی از جذابیت را به بیننده القا می‌کند.

کد57 در نمایشگاه خودروی موتوراسپرت کوایل ۲۰۱۶ رونمایی شد. با توجه به گفته‌های کن اوکویاما، طراحی این خودرو ناشی از ایده‌هایی است که هنگام صحبت‌های دورهمی در مهمانی شام با بوکسور معروف فلوید مای‌وتر به ذهن اوکویاما خطور می‌کرد.

شرکت طراحی کن اوکویاما دیزاین تنها قصد دارد پنج دستگاه از کد57 را بسازد و تولید چهار دستگاه بعدی هنوز ادامه دارد. دلیل این تیراژ کم تولید، این است که شرکت اوکویاما قصد دارد روی پروژه‌ی  بعدی خود یعنی کد صفر (Kode0) تمرکز بیشتری کند.

سوپراسپرت Kode 0

این مدل جدید دارای یک طراحی زاویه‌ای است که الهام گرفته از طراحی مارچلو گاندینی برای خودروی لامبورگینی کونتاچ است. در زیر لبه‌های سخت این خودروی سوپراسپرت، قسمت‌هایی از طراحی مکانیکی لامبورگینی اونتادور نیز به چشم می‌خورد. 

ویدئوی زیر به بررسی خودروی کد57 توسط جی لنو و با همراهی کن اوکویاما می پردازد. شما را به تماشای این ویدئوی دیدنی دعوت می‌کنیم.

ویدئو

لینک دانلود ۷۲۰P     ۴۸۰P 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات