سامسونگ برترین تولیدکننده نمایشگرهای اولد منعطف در سه ماهه دوم 2017

چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
به گزارش IHS، کمپانی سامسونگ در جایگاه نخست برترین تولیدکنندگان نمایشگرهای اولد انعطاف‌پذیر سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ قرار گرفته است.
تبلیغات

بر اساس گزارش جدیدی که توسط شرکت تحقیقاتی IHS منتشر شده، سامسونگ دیسپلی به عنوان برترین تولیدکننده‌ی بازار نمایشگرهای اولد منعطف شناخته می‌شود و این وضعیت در سه ماهه‌ی دوم سال جاری نیز برقرار بوده است. سامسونگ در حال حاضر نزدیک به ۳۲ درصد از سهم فروش جهانی پنل‌های کوچک و متوسط را در سه ماهه‌ی منتهی به ۳۱ ژوئن از آن خود کرده است. این میزان فروش باعث شده شرکت نامبرده در بازه‌ی زمانی مورد بحث، از بازار نمایشگرهای اولد منعطف به درآمدی نزدیک به ۳.۹۲ میلیارد دلار دست یابد. شرکت ژاپن دیسپلی (JDI) در این لیست در جایگاه دوم‌قرار گرفته است؛ این کمپانی در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۷ به درآمدی ۱.۸۶ میلیارد دلاری دست یافته و بیش از ۱۵ درصد از سهم بازار نامبرده را به خود اختصاص داده است. ال‌جی دیسپلی نیز موفق شده در بازه‌ی زمانی سه ماهه‌ی دوم سال جاری ۹.۷ درصد از بازار نمایشگرهای اولد را از آن خود کند؛ شایان ذکر است که بر طبق گزارش IHS درآمد این کمپانی کره‌ای در این سه ماهه‌ی مورد بحث معادل ۱.۱۹ میلیارد دلار بوده است.

بازار نمایشگرهای اولد منعطف همچنان با سرعت نسبتا زیادی در حال گسترش است. ارزش این بازار در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۷ نسبت به سه ماهه‌ی دوم سال قبل معادل ۱۳۲ درصد افزایش یافته است. در طی بازه‌ی زمانی مورد اشاره، تولیدکنندگان ماژول‌های نمایشگر بیش از دو میلیارد دلار پنل اولد منعطف به فروش رسانده‌اند. برای مقایسه باید اشاره کنیم که این رقم در سال قبل ۸۸۶ میلیون دلار بوده و به همین دلیل شاهد افزایش قابل توجه درآمدزایی در بازار نامبرده هستیم. اگرچه پنل‌های کوچک و متوسط انحصارا به منظور استفاده در گوشی‌های هوشمند تولید نمی‌شود اما بخش عمده‌ی این پنل‌ها برای گوشی‌های هوشمند تولید می‌شوند؛ در واقع روند طراحی فعلی گوشی‌ها که توسط بسیاری از شرکت‌ها‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد، یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش تقاضا برای پنل‌های اولد انعطاف‌پذیر محسوب می‌شود. کمپانی سامسونگ الکترونیکز با معرفی گوشی‌های هوشمند پرچمدار اخیر خود یعنی گلکسی اس ۸، گلکسی اس ۸ پلاس و گلکسی نوت ۸، حرکت به سوی طراحی بدون حاشیه را به میزان قابل توجهی گسترش داده است. علاوه بر این رقیب داخلی سامسونگ یعنی ال‌جی الکترونیکز نیز دو پرچمدار جدید خود یعنی گوشی‌های هوشمند ال‌جی جی ۶ و ال‌جی وی ۳۰ را با طراحی بدون حاشیه همراه ساخته است. البته گوشی‌های سری جدید Q6 ال‌جی نیز علی‌رغم میان‌رده بودن، از سبک طراحی بدون حاشیه بهره می‌برند. بسیاری از شرکت‌های چینی تولیدکننده‌ی گوشی هم به روند مورد بحث پیوسته‌اند و از جنبه‌های زیبایی شناسی این سبک طراحی در ساخت محصولات خود بهره گرفته‌اند. در این بین شرکت‌های بزرگ دیگری مثل اپل نیز با معرفی آیفون ۱۰، طراحی بدون حاشیه را به محصولات خود آورده و به همین دلیل میزان تقاضا برای پنل‌های اولد کوچک افزایش زیادی داشته است.

به‌نظر نمی‌رسد که روند استفاده از طراحی بدون حاشیه در آینده متوقف شود زیرا هر روز به تعداد شرکت‌هایی که به‌دنبال کم‌کردن حاشیه‌های نمایشگر گوشی‌های خود هستند، افزوده می‌شود. حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا سرمایه‌گذاری اخیر سامسونگ برای تولید نمایشگرهای اولد می‌تواند پاسخگوی میزان تقاضای موجود در این حوزه باشد یا خیر. البته شرکت ال‌جی نیز به‌تازگی اقداماتی برای حضور جدی‌تر در بازار پنل‌های اولد انجام داده است.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات