اپل در ۱۲ ماه گذشته ۱۵ میلیون اپل واچ فروخته است

چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل واچ به‌عنوان یک ساعت هوشمند موفق، تنها رقیبی برای همنوعان خود نبوده، بلکه بزرگان دنیای ساعت را نیز به چالش کشیده است.
تبلیغات

از ساعت هوشمند عموما به‌عنوان یک محصول ناپخته یاد می‌شود؛ با این وجود شرکت‌های مختلفی به عرصه‌ی ساخت این نوع محصولات پوشیدنی وارد شده‌اند. تنها چند روز از زمان معرفی نسل سوم ساعت‌های هوشمند اپل می‌گذرد که موسسهی تحقیقات بازار آسیمکو ادعای اپل مبنی بر تبدیل شدن آن به بزرگ‌ترین سازنده‌ی ساعت در جهان را تأیید می‌کند. با در نظر گرفتن دورنمای درآمد، رولکس در سال ۲۰۱۶ مبلغی معادل ۴.۷ میلیارد دلار از بازار ساعت‌ کسب کرده است؛ رولکس با فروش ۱ میلیون ساعت با ارزش میانگین ۴۷۰۰ دلار به این مهم دست یافته است.

پیش‌بینی‌های آسیمکو از ۱۲ ماه گذشته نشان می‌دهد که اپل در این بازه‌ی زمانی موفق به فروش ۱۵ میلیون اپل واچ شده است؛ با در نظر گرفتن قیمت میانگین ۳۳۰ دلاری برای هر ساعت‌‌ هوشمند، درآمد اپل در یک سال گذشته از این بخش به ۴.۹ میلیارد دلار می‌رسد.

اپل واچ فروش

از زمان عرضه‌ی اولین اپل واچ در ۲۴ آوریل ۲۰۱۵ تا به امروز،‌ اپل موفق به فروش ۳۳ میلیون اپل واچ به ارزش ۱۲ میلیارد دلار شده است. سیاست رولکس به‌عنوان یک برند لوکس در ساعت‌سازی با شرکتی مثل اپل تفاوت‌های بنیادی دارد؛ رولکس بر تولید و عرضه‌ی ساعت‌های کمتر ولی با قیمت بالاتر تمرکز دارد.

باوجود این‌که رولکس یکی از مشهورترین برندهای ساخت ساعت‌ غیر هوشمند در جهان است، اما دیر یا زود، خطر اپل را به‌عنوان یک بازیگر جدید حس خواهد کرد؛ همان‌طور که اپل از بزرگانی مانند سیکو و کاسیو گذر کرده است. اما داستان برای اپل واچ تازه شروع شده است و با تبدیل شدن آن به وسیله‌ای برای پایش سلامت مردم، وضعیت برای رقبا سخت‌تر نیز خواهد شد. ممکن است کاربران با سکوت اپل در بحث فروش واقعی و سود آن را یک شکست بزرگ قلمداد کنند؛ اما این محصول در صورت استمرار موفقیت‌هایش یک چالش جدی برای بقای سازندگان ساعت خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات