رنو در آستانه فروش ۱۰۰ هزار خودرو در ایران

چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گروه خودروسازی رنو اعلام کرد طی ۸ ماه نخست سال جاری میلادی، موفق به فروش نزدیک به ۱۰۰ هزار خودرو در ایران شده است.
تبلیغات

شرکت خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرد طی مردادماه سال جاری، در مجموع ۱۴ هزار و ۵۱۹ دستگاه خودرو از محصولات خود را در بازار ایران به فروش رسانده است. بر این اساس، فروش محصولات رنو در ایران طی ۸ ماه نخست سال جاری میلادی با رشد ۸۲ درصدی مواجه شده و این خودروساز فرانسوی در مجموع ۹۹ هزار و ۶۱۷ دستگاه خودرو روانه بازار ایران کرده است.

این فروش قابل توجه در حالی رقم خورده است که میزان فروش اعضای خانواده رنو در ایران طی ماه مرداد، ۱۳ درصد افت در مقایسه با تیرماه نشان می‌دهد. تیرماه سال جاری، رنو موفق به فروش ۱۶ هزار و ۷۳۳ دستگاه خودرو در ایران شده بود. همچنین در بازه زمانی ۸ ماه نخست سال ۲۰۱۶، تعداد کل خودروهای به فروش رفته در ایران ۵۴ هزار و ۵۴۸ دستگاه اعلام شده است. بدین ترتیب رنو در بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۷، موفق به رشد فروش ۸۲ درصدی شده و در مجموع ۱۴ هزار و ۵۱۹ دستگاه خودرو در ایران به فروش رسانده است.

رنو ساندرو

بر اساس گزارشی که رنو منتشر کرده است، میزان فروش محصولات رنو در ایران طی سال ۲۰۱۶ در مجموع شاهد رشد ۱۱۰ درصدی نسبت به سال سال ۲۰۱۵ بوده و در این سال، ۱۰۸ هزار و ۵۳۶ خودرو از محصولات رنو به بازار داخلی کشور وارد شده است.

لازم به ذکر است که میزان فروش خودروهای رنو در ایران طی سال ۲۰۱۵، ۵۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه، سال ۲۰۱۴ بیش از ۳۳ هزار دستگاه و در سال ۲۰۱۳ در مجموع ۳۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه گزارش شده است.

باید منتظر ماند و دید رنو می‌تواند امسال رکورد فروش خود در سال ۲۰۱۶ را تکرار کند و حتی فراتر از آن رود؟

نظر شما در این باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات