هواوی و علی بابا، شرکای تجاری انویدیا در پلتفرم شهر هوشمند

چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی انویدیا، هواوی و علی‌بابا را به‌عنوان شرکای تجاری خود در پلتفرم شهر هوشمند معرفی کرد.
تبلیغات

پلتفرم شهر هوشمند متروپلیس انویدیا مبتنی بر هوش مصنوعی عمل می‌کند و شاید در حال حاضر شبیه خیال‌پردازی‌های موجود در کمیک‌های سوپرمن باشد؛ اما در واقع ابزار نظارت هوشمند مبتنی بر GPU انویدیا می‌تواند در رفع ترافیک، تخصیص صحیح خدمات شهری و حتی پیدا کردن افراد گمشده مفید باشد.

از همین رو، متروپلیس برای پیشرفت سریع‌تر، دو شریک تجاری جدیدش را از بین کمپانی‌های برتر دنیا انتخاب کرده است. انویدیا علاوه بر معرفی هواوی و علی‌بابا به‌عنوان شرکای تجاری خود، اعلام کرده که کیت توسعه‌ی نرم‌افزار دیپ‌استریم در واقع نسخه‌ی موجود از متروپلیس است.

متروپلیس از فرمت ویدیویی بهره می‌گیرد و تا پایان سال ۲۰۲۰، بیش از یک میلیارد دوربین متصل به آن در شهرهای مختلف دنیا نصب خواهد شد تا بتواند تحلیل‌های مبتنی هوش مصنوعی انجام شود و به هر چیزی از اصلاح قوانین گرفته تا برنامه‌های خیابانی کمک کند.

علاوه بر این، امروز انویدیا برخی کاربردهای این فناوری را در جریان کنفرانس GTX خود در چین نشان داده است که شامل پروژه‌ای از مؤسسه‌ی تحقیقاتی Hikvision چین می‌شود. در این پروژه از ترکیب جتسون، تسلا پی 4 و DGX-1 به‌منظور دستیابی به نرخ فراخوانی ۹۰ درصد برای روش‌های سازگاری و تشخیص چهره استفاده شده است.

هر چند این پلتفرم، تحقق عینی مفهوم وحشت‌آور «برادر بزرگ‌» (اصطلاحی برای اشاره به نظارت دائمی دولت‌ها بر زندگی روزمره شهروندان) به نظر می‌رسد؛ ولی سیستم انویدیا گامی کلیدی در راستای خودکارسازی یا حداقل نیمه‌خودکارسازی شبکه‌های حمل‌ونقل شهری خواهد بود. علی‌بابا از این تکنولوژی در جهت مدیریت بهتر شهر و ارائه‌ی ظرفیت‌های خدماتی بهتر بهره خواهد گرفت. اما هواوی و دیگران بر اصلاح قوانین تمرکز خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات