قابلیت‌های بیشتری از گوشی پیکسل 2 فاش شد؛ شناسایی دائمی موسیقی و تصویربرداری پرتره

سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شایعه جدیدی در مورد گوشی‌های پیکسل ۲ منتشر شده است که برخی از قابلیت‌های این مدل را از جمله عکس‌برداری پرتره فاش می‌کند.
تبلیغات

اطلاعات زیادی در رابطه با گوشی‌های پیکسل ۲ در دست داریم؛ از جمله اینکه توسط شرکت ال‌جی و اچ‌تی‌سی ساخته خواهند شد، به قدرت‌مندترین تراشه ساخت کوالکام مجهز شده‌اند، ۴ گیگابایت حافظه رم با خود به همراه دارند، از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند و بدنه آن‌ها دورنگ خواهد بود.

گوشی پیکسل ۲ با طراحی مشابه نسل قبل عرضه می‌شود و همچنان حاشیه‌های زیادی در بالا و پایین نمایشگر آن وجود دارد؛ این در حالی است که شرکت گوگل، مدل پیکسل ۲ ایکس‌ال را با طراحی بدون لبه معرفی می‌کند که طراحی نزدیکی به پرچم‌داران ۲۰۱۷ ال‌جی یعنی وی ۳۰ و جی ۶ خواهد داشت. علت این موضوع، همان‌طور که گفته شد؛ تولید گوشی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال توسط دو سازنده مختلف یعنی ال‌جی و اچ‌تی‌سی است.

پیکسل ۲

علاوه‌ بر تغییرات سخت‌افزاری که ساکنان مانتین‌‌ویو در سخت‌افزار گوشی‌های پیکسل ۲۰۱۷ اعمال خواهند کرد، تغییرات نرم‌افزاری نیز مانند نسل قبل برای پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال پیش‌بینی می‌شود. به همین جهت، به نقل از یک منبع مطلع در ورایزن، پیش‌بینی می‌شود گوشی‌‏های جدید گوگل به قابلیتی مشابه نرم‌افزار Shazam برای تشخیص دائمی موسیقی مجهز خواهند بود و عناوین و نام آلبوم روی صفحه لاک اسکرین نمایش داده می‌شود.

اگر از علاقه‌مندان به موسیقی هستید و البته تمایل دارید نام خوانندگان آهنگ‌هایی را که در رادیوی ماشین خود می‌شنوید، بدانید؛ احتمالاً گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال نظر شما را به خود جلب خواهد کرد.

شرکت گوگل، همچنین یک لانچر پیکسل جدید روی گوشی‌های امسال خود نصب می‌کند که صفحه اصلی در آن بازطراحی شده و همچنین نوار جست‌وجوی گوگل با داک ادغام شده است.

البته بخشی از این تغییرات در طی نمایشگاه Google I/O نمایش داده شد و باید منتظر ماند و دید آیا کاربران نسبت به آن، بازخورد مثبتی خواهند داشت یا خیر. می‌توانید تغییرات احتمالی رابط‌ کاربری گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال را در ویدیوی زیر مشاهده کنید:

دیگر تغییرات صورت گرفته در گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال، مربوط به سخت‌افزار آن‌ها است. از جمله این موارد می‌توان به بلندگوی دوگانه، پنل پشتی شیشه‌ای که مساحت کمتری نسبت به نسل قبل دارد، استفاده از یک لایه شیشه‌ی تخت روی نمایشگر و فریم حساس به فشار اشاره کرد. فریم حساس به فشار، احتمالاً با نام «اکتیو سنس» در گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال گوگل ارائه خواهد شد. گوشی‌های جدید گوگل، از قابلیتی برای تصویربرداری پرتره و تصویربرداری با افکت بوکه برخوردار هستند.

در رابطه با سخت‌افزار هر دو مدل، گمان می‌رود گوشی پیکسل ۲ به نمایشگر ۵ اینچی با رزولوشن Full HD مجهز شده باشد و پیکسل ۲ ایکس‌ال با نمایشگر ۶ اینچی Quad HD راهی بازار شود. در رابطه با تراشه به‌کار گرفته‌شده در گوشی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال، باید گفت قلب تپنده‌ی هر دو مدل، چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام است. گوگل نمی‌تواند این دو مدل را با تراشه اسنپدراگون ۸۳۶ یا چیپ‌ست دیگری از کوالکام عرضه کند؛ زیرا این شرکت تصمیم دارد در اوایل سال آینده، چیپ‌ست جدید خود را ارائه دهد. شرکت گوگل، مدتی پیش با یک بنر تبلیغاتی تأیید کرده بود که گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال را در تاریخ ۴ اکتبر (۱۲ مهرماه) به‌صورت رسمی معرفی خواهد کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات