بی‌ ام‌ و i8 با تیونینگ اشنیتزر؛ سودای ثبت رکورد در نوربرگ رینگ

چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت تیونینگ آلمانی AC اشنیتزر اقدام به اعمال تغییرات روی بی‌ام‌و i8 کرده است تا رکورد قابل قبولی در پیست نوربرگ رینگ داشته باشد.
تبلیغات

شرکت تیونینگ ای سی اشنیتزر اوایل امسال در نمایشگاه خودروی ژنو از جدیدترین پروژه‌ی خود که یک دستگاه بی‌ام‌و i8 است رونمایی کرد. اما اخیرا این تیونر آلمانی اقدام ثبت زمان در پیست مشهور نوربرگ رینگ کرده است تا توانایی‌های این خودروی پلاکین هیبریدی اسپرت را به همگان ثابت کند. هدایت این خودرو را راننده‌ی مسابقه‌ای، مارکوس اوستریش بر عهده داشت و نتوانست زمانی بهتر از ۸ دقیقه و ۱۹.۸ ثانیه از خود بر جای بگذارد.

بی‌ام‌و i8

این i8 ارتقاءیافته به کیت بدنه‌ی از الیاف کربن مجهز شده است و قطعاتی نظیر کاپوت، جلوپنجره، قاب آینه‌ها، دستگیره‌ی درها، رکاب‌های جانبی، ورودی‌های هوای جانبی، بالچه‌ی عقب و دیفیوزر این خودرو همگی با نمونه‌های دارای وزن کمتر جایگزین شده‌اند. این تیونر همچنین اقدام به نصب چهار حلقه رینگ اسپرت آلیاژی از نوع فورج‌کاری شده روی این خودرو کرده است که دارای ابعاد ۸.۵×۲۱ اینچ در جلو و ۹.۵×۲۱ اینچ در عقب هستند. جایگزینی این رینگ‌ها با چرخ‌های استاندارد i8 سبب کاهش وزن ۴.۴ کیلوگرمی در این خودرو شده است.  سیستم تعلیق نیز دستخوش تغییراتی شده و ارتفاع آن ۲۵ میلی‌متر در جلو و ۲۰ میلی‌متر در عقب کاهش پیدا کرده است.

بی‌ام‌و i8

در داخل کابین این خودرو نیز قطعاتی مانند جوی‌استیک سیستم iDrive و پدال‌ها همگی با نمونه‌هایی از جنس آلومینیوم جایگزین شده‌اند. پوشش کف خودرو نیز تغییر یافته و با نمونه‌ی باکیفیت‌تری عوض شده است.

AC اشنیتزر اعلام کرده است که بیشتر بخش‌های فنی این خودرو بدون تغییر باقی مانده‌اند و جزئیات زیادی از تغییرات فنی این خودرو منتشر نکرده است. بنابراین با فرض بدون تغییر ماندن بخش فنی این خودرو، باید گفت بی‌ام‌و i8 در حالت استاندارد به یک پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر از نوع هیبریدی مجهز است که می‌تواند ۳۵۷ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند.

بی‌ام‌و i8

این نکته را نیز نباید از قلم انداخت که ثبت زمان ۸ دقیقه و ۱۹.۸ ثانیه توسط این خودرو چندان قابل توجه نیست و برای مقایسه بد نیست بدانید که هوندا سیویک تایپ R با قدرت ۳۰۶ اسبی خود، زمان ۷ دقیقه و ۴۳.۸ ثانیه و رنجروور اسپرت SRV، زمان ۸ دقیقه و ۱۴ ثانیه ثبت کرده‌اند. حتی فورد فوکوس RS نیز این پیست را در زمان ۸ دقیقه و ۶ دهم ثانیه طی کرده است.

بی‌ام‌و i8

به خاطر همین عملکرد نه‌چندان درخشان است که بی‌ام‌و برنامه‌هایی برای عرضه‌ی نسخه‌ای سریع‌تر و قدرتمندتر از i8 در سر دارد که با نام i8 رودستر وارد بازار خواهد شد. مجموعه‌ی فنی این خودرو دستخوش تغییراتی خواهد شد و سقف آن نیز قابلیت باز کردن دارد. هنوز مشخصات فنی دقیق این خودرو اعلام نشده است؛ اما شایعاتی مبنی بر استفاده از پیشرانه‌ی هیبریدی با قدرت ۳۷۲ اسب بخار در این خودرو وجود دارد و گفته می‌شود ظرفیت باتری‌های این مدل نیز افزایش پیدا خواهد کرد تا بتواند مسافت بیشتری را در حالت تمام برقی طی کند. بی‌ام‌و به‌زودی رونمایی رسمی از این خودرو را انجام خواهد داد و در آن زمان می‌توان اطلاعات دقیق‌تری از این مدل دریافت کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات