ویولت؛ چهار سرنشین برقی-خورشیدی در چالش ۳۰۰۰ کیلومتر

دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سدان برقی-خورشیدی ویولت، ششمین خودروی برقی تیم سان‌سوئیفت است که در رقابت‌های خودروهای برقی-خورشیدی بریج‌استون شرکت خواهد کرد.
تبلیغات

سدان برقیِ تیم سان‌سوئیفت، اوایل این هفته راهی رقابت‌های خودروهای برقی-خورشیدی بریج‌استون شد. این خودروی برقی چهار سرنشینه موسوم به ویولت (Violet) با داشتن ۲۸۴ سلول خورشیدی میکروکریستالین روی سطح بدنه، توان خروجی ۱.۱ کیلووات ساعت دارد و با هدف، سرعت، استقامت و کاربرد طراحی شده است. این موارد تا آخرین حالت ممکن در چالش طی کردن مسافت ۳۰۲۱ کیلومتری از شهرهای شمالی تا جنوبی استرالیا، داروین تا آدلاید، مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

The Sunswift Violet

ویولت، ششمین نسل از خودروهای برقی ساخت تیم سان‌سوئیفت و دانشجویان دانشگاه ولز (UNSW) است. نسل قبلی این خودروی برقی، رکورد سرعت خودروهای الکتریکی را از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ در اختیار داشت. حالا تیم سان‌سوئیفت، در رقابت‌های خودروی برقی-خورشیدی بریج‌استون که از ۱۶ مهرماه سال جاری آغاز می‌شود، با ۴۷ تیم از ۲۱ کشور مختلف رقابت خواهد کرد.

سیمبا کاستر، مدیر تیم، می‌گوید:

ویولت مانند یک سدان خانوادگی است ولی فقط به‌اندازه‌ی یک توستر معمولی انرژی مصرف می‌کند. این خودرو به سیستم صوتی، سیستم تهویه، رهیاب ماهواره‌ای، حسگرهای پارکینگ و حتی وای-فای مجهز است. علاوه بر این هم در جلو و هم در عقب، فضای بار زیادی دارد.
The Sunswift Violet
The Sunswift Violet
The Sunswift Violet
The Sunswift Violet
The Sunswift Violet

قبل از شروع چالش داروین تا آدلاید، ویولت به سفر ۴۳۰۰ کیلومتری و گذر از شهرهایی چون کوپرپدی و آلیس اسپرینگز رفته است تا هم چالش پیش رو و هم فناوری خودروی برقی را تبلیغ کند. وزن این سدان اسپرت برقی، با بهره‌گیری از شاسی فیبر کربن و سیستم تعلیق آلومینیومی در جلو و عقب، فقط ۳۸۰ کیلوگرم است  و به لطف طراحی آیرودینامیک، ضریب درگ ۰.۲ دارد.

در ویدئوی زیر در پیست سرعت سیدنی، ویولت در حال آماده‌سازی برای شروع این چالش بزرگ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات