زاکربرگ سهامی به ارزش ۱۲.۷ میلیارد دلار را به نفع بنیاد خیریه خود می‌فروشد

دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مارک زاکربرگ اعلام کرده است که ۷۵ میلیون سهم خود در فیسبوک را به ارزش ۱۲.۷ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری در بنیاد خیریه‌اش به فروش می‌رساند.
تبلیغات

مارک زاکربرگ، مدیرعامل و بنیان‌گذار فیسبوک، با انتشار پستی در این شبکه‌ی اجتماعی اعلام کرد که ۷۵ میلیون سهم خود در این کمپانی را برای سرمایه‌گذاری در بنیاد خیریه و به نفع اقدامات خیرخواهانه، طی ۱۸ ماه آینده به فروش خواهد رساند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، با احتساب ارزش ۱۷۰ دلاری هر سهم فیسبوک در حال حاضر، ارزش کل ۷۵ میلیون سهمی که این کمپانی برای فروش در نظر گرفته است، بیش از ۱۲۲.۷ میلیارد دلار می‌شود.

زاکربرگ در نظر دارد با فروش این مقدار از سهام کمپانی تحت مدیریتش، سرمایه‌ی مورد نیاز برای پیشبرد اهداف بنیاد چان زاکربرگ (CZR) را تأمین کند. CZR یک بنیاد خیریه است که توسط زاکربرگ و همسر وی پرسیلا چان، در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد.

وی همچنین به این نکته اشاره کرده که فیسبوک در حال آماده‌سازی طرحی برای ایجاد تغییرات در انواع سهامی است که این کمپانی در بازار بورس عرضه می‌کند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این کمپانی در نظر دارد نوع جدیدی از سهام خود را عرضه کند که با نام سهام بدون رأی شناخته می‌شود. با بهره‌گیری از این نوع سهام، خریداران سهام حق شرکت در تصمیمات کمپانی را ندارند و این‌گونه زاکربرگ همچنان با وجود فروش سهام، کنترل خود را روی فیسبوک حفظ می‌کند.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که این میزان از سهام توسط زاکربرگ در طول ۱۸ ماه به فروش خواهد رسید. هدف زاکربرگ واگذاری بیش از ۹۹ درصد از سهام خود در طول زمان است. با احتساب قیمت کنونی سهام فیسبوک، ارزش کل سهام کمپانی به بیش از ۷۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات