نسل جدید MG 6، معرفی شد

یک‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
یکی از محبوب‌ترین خودروهای اسپرت وارداتی در بازار ایران، با چهره و مشخصات فنی جدید در چین رونمایی شد. نسل جدید ام‌جی 6، از چند ماه دیگر تولید می‌شود.
تبلیغات

برند اصیل و انگلیسی ام‌جی (MG)، حدود نیم قرن پیش برای تولید خودروهای سبک‌وزن و پرشتاب معروف بود. این محصولات، عمدتا کوچک و دونفره بودند؛ درحالی‌که با قیمت مناسب، برای عامه‌ی مردم بریتانیا در آن زمان محبوبیت داشتند. روزهای طلایی خودروسازی بریتانیا، در اواخر قرن بیستم به اتمام رسید و تمامی برندهای این کشور، از جمله رولزرویس، بنتلی و مینی به دیگر گروه‌های صنعتی دنیا فروخته شدند. در این میان، MG برای مدت چند سال با توقف تولید و مشکلات مالی شدید روبرو شد تا نهایتا در سال ۲۰۰۷ به مالکیت سایک موتورز چین درآمد. هرچند سرمایه‌گذار چینی فاقد شهرت جهانی محسوب می‌شد؛ با مدیریت دقیق و بهره‌گیری از مهندسان بین‌المللی، به بازسازی MG پرداخت و با معرفی محصولات متنوع، این برند قدیمی انگلیسی را زنده کرد.

سدان اسپرت MG 6 پس از ۷ سال از عرضه‌ی اولیه، امروز با چهره‌ی جدید در چین رونمایی شد. این خودرو، حالا کمی لوکس‌تر از قبل دیده می‌شود و با جلوپنجره‌ای کاملا جدید تولید خواهد شد. درواقع این جلوپنجره‌ حالت سمبلیک و کاملا ظاهری دارد؛ چراکه هوایی از میان آن عبور نخواهد کرد. از نکات مثبت در طراحی نسل جدید MG 6، می‌توان به فرم فست‌بک بدنه در قسمت عقب اشاره کرد که زیباتر از قبل به نظر می‌رسد. در مجموع، می‌توان فرم کلی چراغ‌ها و بدنه‌ی MG 6 جدید را تحت تأثیر مزدا ۶ دانست و در جلوپنجره، طرح موسوم به الماس مرسدس بنز را مشاهده کرد.

MG 6

مدیران MG ادعا کرده‌اند برای طراحی مدل جدید خودروی ۶، نیازهای جوانان را مد نظر قرار داده‌اند. این موضوع، با توجه به رشد خیره‌کننده‌ی تقاضا برای خرید کراس‌اورها، کمی عجیب به نظر می‌رسد؛ چرا که حتی در بازار چین هم افزایش فروش خودروهای کلاس شاسی‌بلند، بیش از مدل‌های سواری است. امروزه ۳۷ درصد از بازار خودروهای انگلستان، در اختیار کراس‌اورها است؛ درحالی‌که ۱۰ سال پیش، کمتر از ۶ درصد بود. با این حساب سدان‌های اسپرت و میان‌قیمت مثل MG 6، مناسب ماشین‌اولی‌ها و جوانان خواهند بود.

MG 6

در فضای داخلی، نسل جدید MG 6 از طرح نسبتا ساده‌ای استفاده کرده است که تا حدودی دنباله‌روی مدل‌های مدرن لندرور و جگوار محسوب می‌شود. ضمن اینکه فاصله‌ی ۲.۷۱۵ متری محورها، راحتی مناسبی برای سرنشینان به وجود می‌آورد. بخش میانی داشبورد، از پوشش چرم مشابه صندلی‌ها استفاده می‌کند و فرم خروجی هوای تهویه مطبوع هم دایره‌ای و شبیه به نمونه‌های دیده‌شده در محصولات مرسدس بنز و خصوصا مزدا میاتا است. سیستم سرگرمی‌ها و نمایشگر ۸ اینچی، زبرا (Zebra: گورخر) نام دارد که مسلما برای بازار جهانی، اسم‌گذاری ناخوشایندی خواهد بود.

MG 6

این سدان ۴.۶۹۵ متری، با پیشرانه‌ی توربوشارژ ۱.۵ لیتر ارائه می‌شود که قدرت ۱۷۰ اسب بخار فراهم می‌کند. با توجه به مشابهت این پیشرانه با نسخه‌ای از کراس‌اور GS که در بریتانیا فروخته می‌شود، احتمالا گشتاور MG 6 هم در حدود ۲۵۰ نیوتن‌متر خواهد بود. این گمانه‌زنی وجود دارد که پیشرانه‌ی توربوشارژ سه سیلندر و یک لیتری با قدرت ۱۲۵ اسب بخار و گشتاور ۱۷۰ نیوتن‌متر هم برای MG 6 قابل سفارش باشد. این محصول با جعبه‌دنده‌های دستی ۶ سرعته و اتوماتیک دوکلاچه‌ی ۷ سرعته تولید خواهد شد.

نسل قبل MG 6 در بازار اروپا عرضه نشد و شرکت سازنده، صرفا با کراس‌اور GS و هاچبک مدل ۳ در انگلستان حضور داشت. سایک‌موتورز برای فروش مدل ۶ در زادگاه MG برنامه‌ریزی کرده است؛ هرچند با آستانه‌ی قیمت ۱۸ هزار دلار برای نسخه‌ی ۱.۵ لیتری، نمی‌توان به فروش بالای این خودرو امیدوار بود.

MG 6
MG6
MG6
MG6
MG6
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات