کریگ فدریگی: اپ سوئیچر مبتنی بر لمس سه‌بعدی به iOS 11 بازمی‌گردد

یک‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق اعلام کریگ فدریگی، ژست حرکتی مبتنی بر لمس سه‌بعدی برای جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌ها به‌زودی در قالب یکی از به‌روزرسانی‌های iOS 11 به این سیستم‌عامل بازمی‌گردد.
تبلیغات

کریگ فدریگی، قائم‌مقام واحد مهندسی نرم‌افزار اپل، اعلام کرد که ژست حرکتی مبتنی بر لمس سه‌بعدی (3D Touch) پرطرفدار برای دسترسی به اپ سوئیچر در قالب یکی از به‌روزرسانی‌های آینده‌ی iOS 11 به سیستم‌عامل موبایل کوپرتینونشین‌های بازمی‌گردد.

فدریگی در پاسخ به ایمیل یکی از کاربران iOS با نام آدام زان اعلام کرد که اپل ناچار به «حذف موقتی پشتیبانی از این ژست حرکتی» به دلیل «محدودیت‌های فنی» نامشخص شده است. سؤال کاربر یادشده از فدریگی بدین شرح است:

آیا ممکن است که ژست حرکتی مبتنی بر 3D Touch برای دسترسی به اپ سوئیچر به‌صورت یک گزینه‌ی اختیاری به iOS 11 اضافه شود تا بدین ترتیب به‌جای دو بار فشردن کلید هوم، از این ژست حرکتی برای جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌ها استفاده کنیم؟

فدریگی به سؤال این کاربر چنین پاسخ داده است:

متأسفانه به دلیل وجود محدودیت‌های فنی، ناچار به حذف موقتی پشتیبانی از این ژست حرکتی شدیم؛ اما در یکی از به‌روزرسانی‌های آینده‌ی iOS 11.x مجددا آن را اضافه خواهیم کرد.با تشکر (و پوزش به‌‌خاطر مشکل به‌وجودآمده)کریگ 

در دستگاه‌هایی که از لمس سه‌بعدی پشتیبانی می‌کنند و یکی از نسخه‌های iOS 9 یا iOS 10 روی آن‌ها اجرا می‌شود، کاربر می‌تواند با فشردن لبه‌ی سمت چپ نمایشگر، کشیدن انگشت به سمت راست و در نهایت رها کردن سریع انگشت، به اپ سوئیچر دسترسی داشته باشد. این ژست حرکتی در نسخه‌ی بتای iOS 11 از کار افتاد؛ اما پس از مدتی، یکی از مهندسان اپل تأیید کرد که این قابلیت «به‌صورت عمدی» حذف شده است.

وب‌سایت مک‌رومرز گذر چنین ایمیلی را از سرورهای ایمیل با آی‌پی مرتبط با مقر اپل در کوپرتینو تأیید می‌کند و از آنجا‌که فدریگی از زمان رونمایی اپل از آیفون ۱۰، به ایمیل برخی از کاربران پاسخ داده است، می‌توان تا حدود زیادی از صحت ایمیل تبادل‌شده اطمینان داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات