مدل‌های برقی پژو 208 و 2008 عرضه خواهند شد

دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گروه خودروسازی پژو-سیتروئن (PSA)، از برنامه‌ی بلندمدت خود برای عرضه‌ی خودروهای برقی و هیبرید، رونمایی کرد.
تبلیغات

گروه خودروسازی PSA، در سال ۲۰۱۹ دو خودروی الکتریکی معرفی خواهد کرد. این دو خودرو کاملا بازطراحی نمی‌شوند، بلکه بر اساس مدل‌های فعلی پژو 208 و دی اِس 4 کراس‌بک ساخته خواهند شد.

بر اساس گزارشات موجود، نسل بعدی پژو 208 علاوه بر پیشرانه‌ی بنزینی در مدل‌های موتور برقی نیز در دسترس خواهد بود و با توانایی طی کردن مسافتی حدود ۳۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ، در شهریورماه سال ۱۳۹۸ رونمایی خواهد شد.

208

دو ماه قبل از تاریخ ذکرشده، DS (برند لوکس PSA) نسخه‌ی برقی از مدل DS 3 کراس‌بک را رونمایی خواهد کرد. این خودرو، فقط بخشی از چندین خودروی برقی شرکت DS است که در چند سال آینده عرضه خواهند شد. در سال ۲۰۲۰ نیز شرکت پژو، سومین خودروی تماماً برقی گروه PSA را که بر اساس کراس اوور کامپکت 2008 ساخته می‌شود، رونمایی خواهد کرد.

گروه PSA، سه خودروی پلاگین هیبرید که بر اساس پلتفرم EMP2 ساخته می‌شوند شامل DS 7 کراس‌بک، پژو 5008 و سیتروئن C5 اِیرکراس را نیز عرضه خواهد کرد. بر اساس چشم‌انداز مدیران گروه PSA، این گروه تا سال ۲۰۲۳ حداقل چهار دستگاه خودروی برقی و هفت دستگاه خودروی هیبرید عرضه خواهد کرد.

DS

اریک اپود، مدیر توسعه و تولید شرکت DS، در اوایل سال جاری میلادی گفت:

DS در حال ورود به دنیای خودروهای برقی است. تا سال ۲۰۲۵، بیش از یک سوم خودروهای تولیدی شرکت DS، هیبرید یا برقی خواهد بود. عرضه‌ی نسخه‌های پیشرفته‌ی هیبرید با مدل DS 7 Crossback E-Tesne با قدرت ۳۰۰ اسب بخار و توانایی طی کردن مسافت ۶۰ کیلومتری با یک بار شارژ، شروع خواهد شد.

خودروهای برقی گروه PAS در حال حاضر شامل میتسوبیشی iMiEV، پژو iOn، سیتروئن e-Mehari و ون‌های سبک وزنِ تجاری برقی هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات