چرا بی‌ ام‌ و X6 M، موفقیت گذشته را تکرار نکرد

یک‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به نظر می‌رسد که نشان M بی‌ام‌و روی شاسی‌بلند X6 به اندازه‌ی کافی بازار جهانی را جذب نکرده است. از دید کارشناسان، این خودرو توانا ولی بی‌هدف است.
تبلیغات

بی‌ام‌و X6 M حاصل تلاش تیم طراحی این شرکت، در ترکیب اسپرت، شاسی‌بلند و کوپه در یک بدنه است. X6 M، در اصل مانند مدل M6 و مدل جدید بی‌ام‌و M5، از همان پیشرانه‌ی توئین توربوی S63 استفاده می‌کند و با در نظر گرفتن SUV بودن این خودرو، قدرت و عملکرد را در یک پکیج ارائه می‌دهد؛ البته نسبت به مدل X5 M، فضای داخلی کمتری دارد. به نظر می‌رسد بی‌ام‌و X6 M، قلمرو خودش را گم کرده است و سعی دارد هر کاری انجام دهد تا خود را به اثبات برساند.

BMW X6 M

در ادامه به‌طور کلی به نقاط ضعف و قوت شاسی‌بلند پر قدرت بی‌ام‌و می‌پردازیم.

نقاط قوت

قدرت زیاد: به لطف توربوهای توئین اسکرول و پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل با حجم ۴.۴  لیتر، توان خروجی این شاسی‌بلند به ۵۶۷ اسب بخار رسیده و گشتاور ۷۵۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۲۲۰۰ ممکن شده است. تقریبا در هر سرعتی بوست مورد نیاز در دسترس خواهد بود و X6 M در هیچ جاده‌ای شما را ناامید نخواهد کرد.

تنظیمات زیاد و حالت‌های رانندگی متنوع: همانند اکثر خودروهای پیشرفته‌ی امروزی، X6 M تنظیمات زیادی برای شخصی‌سازی اجزای مختلف خودرو در اختیار قرار می‌دهد؛ برای پیشرانه، سیستم تعلیق، فرمان و جعبه‌دنده هر کدام سه نوع حالت مختلف در نظر گرفته شده است. برای تسریع در استفاده از این حالت‌ها، دو دکمه‌ی M1 و M2 روی فرمان تعبیه شده است که می‌توان حالت‌های تنظیم‌شده را ذخیره و در مواقع مورد نیاز، آن‌ها را فعال کرد.

صدای زیبا: هم صدای اگزوز و هم صدای اسپیکرها در X6 M، کاملا یک خودروی عضلانی تنومند را تداعی می‌کند. صدای اگزوز در تعویض دنده‌ها، یکی از زیباترین صداهای شاسی‌بلندهای بازار است.

BMW X6 M
BMW X6 M
BMW X6 M
BMW X6 M
BMW X6 M

نقاط ضعف

عدم جذابیت عمومی: هرچند X6 M در چهار ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و پیچ‌ها را با سرعت هر چه تمام‌تر طی می‌کند، ولی حس اسپرت و جذابیت لازم را برای راننده ایجاد نمی‌کند. حس سرعت، فرمان و پدال‌ها بی‌روح هستند و فضای داخلی نیز جذابیت لازم را ندارد. 

فضای داخلی کوچک: احتمالاً فکر می‌کنید که ظاهر X6 از X5 جذاب‌تر است، وگرنه دلیل خرید دیگری وجود ندارد. با مقایسه‌ی فضای داخلی این دو مدل به این موضوع پی خواهید برد: فضای بار از ۱۰۱۵ لیتر به ۷۵۵ لیتر و فضای پا و فضای سر ۲.۵ سانتی‌متر کاهش پیدا کرده است؛ دید راننده به پشت نیز نامناسب است. معمولا افراد به خاطر عملکرد و کاربردی بودن، خودروی شاسی‌بلند خریداری می‌کنند؛ اما بی‌ام‌و X6 M در بحث کاربردی بودن، مشکلات جدی دارد.

ظاهر معمولی: این یک خودروی با قیمت بالای ۱۰۰ هزار دلار و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است؛ ولی از ظاهر آن این اعداد به‌خوبی مشخص نیست. فقط می‌توان به اگزوزهای چهارتایی و لنت ترمز آبی اشاره کرد. از خودرویی که برای کامارو SS خط و نشان می‌کشد، انتظار طراحی و ظاهر بهتری می‌رود.

به نظر می‌رسد که بی‌ام‌و باید در طراحی X6 M تجدید نظر کند.نظر شما چیست؟ آیا X6 یک عقب‌گرد برای بی‌ام‌و بوده است؟

BMW X6 M
BMW X6 M
BMW X6 M
BMW X6 M
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات