دریفت تماشایی با تویوتا GT86؛ دوناتی که از فضا قابل رؤیت است

یک‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تویوتا از قهرمان جهانی دریفت درخواست کرد که با خودروی کوپه GT86، نماد 86 را طوری با لاستیک‌ها ترسیم کند که از فضا قابل رؤیت باشد.
تبلیغات

رقابت‌های هیجان‌انگیز دریفت همواره مورد توجه علاقه‌مندان بوده است. رقبای این بخش همیشه سعی می‌کنند با انتشار ویدیو‌های جذاب و خلاقانه از هم پیشی بگیرند. شاید تاکنون رقابت رسمی‌ای در این بخش صورت نگرفته باشد؛ ولی با وجود ویدیو‌های فوق‌العاده هیجان‌انگیز (با هدف کسب‌ برتری) که حداقل یک‌ بار در هر هفته تدوین می‌شوند، امکان دارد که این رقابت‌ها وارد چالش و سطح جدیدی بشوند.

تویوتا آخرین برندی‌ است که در این زمینه برای کسب برتری تلاش کرده است و طبق گفته کارشناسان این شرکت، آن‌ها برای ارتقاء هندلینگ خوب تویوتا GT86 کوپه، به دنبال پلتفرمی بزرگ‌تر، برجسته و جسور‌تر بوده‌اند. به همین منظور، تویوتا سراغ راننده حرفه‌ای فرمول دریفت، فردریک اُوسب می‌رود؛ کسی که با خودروی Icom Toyota Express Sercvie 86-X خود به‌عنوان راننده رسمی در این شرکت فعالیت می‌کند. این خودرو در واقع نسخه رقابتی کوپه دوست‌داشتنی تویوتا (GT86) است که از پیشرانه ۳.۴ لیتری شش سیلندر خطی استفاده می‌کند. این پیشرانه برای تولید ۱۱۵۰ اسب بخار تقویت شده است.

راننده حرفه‌ای دریفت؛ فردریک اوسب

اُوسب در خصوص این برنامه‌ریزی می‌گوید:

زمانی که با من در مورد این پروژه صحبت شد، با تعجب پرسیدم واقعا صحت دارد؟ ولی بعدا برای انجام آن قانع شدم. دریفت در واقع کنترل خودرویی است که ضرورتا از کنترل خارج شده؛ ولی این اولین باری بود که از خودروی خودم به‌عنوان قلم‌ نقاشی استفاده کردم. این پروژه در واقع فعالیت برجسته و حماسی امسال من است.

قدرت ۱۱۵۰ اسب بخار برای تولید دود تایر و انجام دریفت بسیار زیاد است؛ اما تیم تویوتا برای تبدیل این ویدیو به یک چیز خاص و منحصربه‌فرد به محل تحقیقات و آزمایشات علمی میل‌بروک (Millbrook Proving Ground) بریتانیا رفته‌اند و دایر‌ه‌ای دقیق به قطر ۱۳۷ متر روی پد اسکید (Skidpad: سطحی جاده‌ای برای آزمایش توانایی اتومبیل‌ها و مهار شتاب افقی) رسم کرده‌اند. هدف نهایی ایجاد نشان 86 غول‌پیکری بود که از فضا دیده شود؛ درحالی‌که ابزار به‌کاررفته برای این منظور، فقط و فقط پای راست اُوسب و تعدادی از لاستیک‌های مرکب از ذرات اتم باشد. انجام مأموریت زمینی کار آسانی بود؛ ولی در راستای ثبت تصویری دقیق با رزولوشن بالا، تویوتا با شرکت ایرباس هماهنگی‌های لازم را انجام داد و این عکس از ارتفاع ۸۰۵ کیلومتری سطح زمین توسط یکی از ماهواره‌های پلیاد (Pléaides) گرفته شد.

فیلم کوتاه Donuts from Space

در کل برای هم‌تراز کردن ماهواره با اثر هنری اُوسب، چهار ماه زمان صرف شدY درحالی‌که ممکن بود هوای ابری بریتانیا تمام محاسبات را برهم بزند. اما خوشبختانه همه‌چیز دست به دست هم داد تا این تصویر دقیق ثبت شود. اگرچه لوگوی 86 خیلی برجسته نیستY اما در تصویر زیر می‌بینید که از فضا مشخص است. ناگفته نماند که در این پروژه دو خودروی استاندارد اسپرت GT86 هم به کمک راننده مشهور می‌آیند.

تصویر نماد 86 از ماهواره

این پروژه که دونات از فضا (Donuts from Space) نام دارد در قالب یک فیلم کوتاه ضبط شد و امروز روی کانال رسمی تویوتا در یوتیوب قرار گرفت.

دانلود از آپارات

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات