مهارت هایی که باید پیش از فارغ‌التحصیلی کسب کنید

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با شروع فصل تحصیل، نگرانی‌ها بابت پیدا کردن شغل نیز به اوج می‌رسد. با کسب برخی مهارت‌های حیاتی می‌توانید شغل خود را تضمین کنید.
تبلیغات

در همه‌جای جهان، تحصیلات دانشگاهی امری هزینه‌بر از لحاظ زمانی و پولی است و بدتر از آن، عموما مسیری صحیح نیست. یک متخصص دانشگاه هاروارد عنوان کرده است از هر ۱۰۰ جوانی که وارد دانشگاه می‌شود، تنها ۲۵ نفر مدرک می‌گیرند و شغل مناسبی پیدا می‌کنند. ۴۵ نفر تحصیل را رها می‌کنند و ۳۰ نفر دیگر، پس از فارغ‌التحصیلی بیکار خواهند بود.

سؤالی که پیش می‌آید این است که چگونه می‌توانیم در حین انجام تحصیلات دانشگاهی، شغل آینده‌ی خود را تضمین کنیم؟ سارا فرانکلین، مدیر تریل‌هد (Trailhead- سرویس آنلاین آموزش مهارت)، ۵ مهارت اساسی را پیشنهاد می‌دهد که حرفه‌ای شدن در آن‌ها، می‌توانند پس از تحصیل، شغلی مناسب برای شما تضمین کنند.

۱- کدنویسی بیاموزید

در دنیای امروز، هر شرکتی در حال تبدیل شدن به یک شرکت فناوری است. به بیان دیگر، هر شرکتی با هر زمینه‌ی کاری نیاز به افرادی دارد که توانایی کدنویسی و برنامه‌نویسی دارند. داشتن دانش اولیه‌ی برنامه‌نویسی می‌تواند کمک زیادی در مسیر شغلی به شما بکند. حتی اگر تصمیم نداشته باشید که به یک برنامه‌نویس حرفه‌ای تبدیل شوید، کسب این مهارت شما را از دیگران متمایز می‌کند و از محبوبیت بیشتری نیز در محیط کار برخوردار خواهید شد. با کمی جستجو در اینترنت می‌توانید دوره‌های رایگان یا با هزینه‌ی پایین پیدا کنید که مهارت‌های اولیه‌ی برنامه‌نویسی و کدنویسی را به شما آموزش می‌دهند.

۲- هوش مصنوعی را درک کنید

هوش مصنوعی در حال حاضر، صنعتی ۱۵ میلیارد دلاری است که تا سال ۲۰۲۰ به ارزش ۷۰ میلیارد دلار می‌رسد. این آمار نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی احتمالی شرکت‌ها به جذب نیروهایی با درک اهمیت این صنعت است. افرادی که با هوش مصنوعی آشنا باشند و توانایی توسعه‌ی شرکت بر مبنای آن داشته باشند، در آینده از امتیازات بالایی برخوردار خواهند بود. این مهارت، رزومه‌ی شما را یک سطح بالاتر از بقیه قرار می‌دهد.

برنامه نویسی

۳- با Agile آشنایی داشته باشید

اجایل به معنای چابک، سبکی از توسعه‌ی نرم‌افزار است که بر پایه‌ی به‌روزرسانی‌های مستمر و دخیل کردن نظرات مشتریان در نرم‌افزار اجرا می‌شود. اجایل، استاندارد اساسی صنعت نرم‌افزار برای توسعه‌ی محصولات باکیفیت است. امروزه شرکت‌های معتبر جهان، به دنبال افرادی هستند که بتوانند از این استاندارد در تمامی برنامه‌های شرکت استفاده کنند.

۴- اهمیت آنالیز داده را درک کنید

شرکت‌های کنونی برای جذب داده از مشتریان رقابت سنگینی دارند. همه‌ی آن‌ها تلاش می‌کنند با جذب داده‌های مشتریان و تحلیل آن‌ها، برتری رقابتی کسب کنند. در فضای کاری امروزی که داده حکم طلا دارد، شرکت‌ها به دنبال افرادی هستند که بتوانند داده‌ها را به‌خوبی استخراج و تحلیل کنند و از آن‌ها جهت بهبود روند شرکت بهره ببرند.

۵- صحبت کردن در جمع را تمرین کنید

۷۵ درصد از مردم از صحبت کردن در جمع هراس دارند. این بدان معنا است که افرادی با این مهارت، امتیازی اساسی دارند. داشتن مهارت برای صحبت کردن در جمع‌های مختلف از همکلاسی‌ها گرفته تا گروهی از سرمایه‌گذاران، مزیتی است که فاصله‌ی شما از دیگران را بسیار افزایش می‌دهد. این مهارت را می‌توان با تمرین کسب کرد. کافی است اهمیت آن را درک کنید، ترس را کنار بگذارید و از همین امروز شروع کنید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات