DxOMark: آیفون 8 پلاس بهترین دوربین را در بین گوشی‌های هوشمند دارد

جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
مطالعه 4 دقیقه
وب‌سایت DxOMark با بررسی گوشی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، امتیاز کلی ۹۲ و ۹۴ را به آن‌ها داده است.
تبلیغات

وب‌سایت DxOMark با بررسی عملکرد دوربین آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس شرکت اپل، اعلام کرد که دوربین به‌کاررفته در نسخه‌ی بزرگ‌تر پرچم‌دار جدید کوپرتینونشین‌ها (آیفون ۸ پلاس)، بهترین نمونه‌ در دنیای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود که این وب‌سایت تاکنون در لابراتوار تخصصی خود مورد بررسی قرار داده است.

Dxomark آیفون 8

آیفون ۸ پلاس با کسب امتیاز ۹۴، رکورد جدیدی را در تست‌های موبایل وب‌سایت DxOMark به‌نام خود ثبت کرد. ناگفته نماند که آیفون ۸، برادر کوچکتر این گوشی نیز عملکرد موفقی در این تست‌ها داشته و امتیاز کلی ۹۲ را کسب کرده است. آیفون ۸ پلاس با این نتیجه از گوشی‌های گوگل پیکسل، اچ‌تی‌سی یو ۱۱ (هر دو با امتیاز ۹۰)، آیفون ۷ (با امتیاز ۸۵) و آیفون ۸ پلاس (با امتیاز ۸۸) نیز پیشی گرفت.

طبق اعلام وب‌سایت DxOMark، گوشی‌های آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، عملکرد بهتری در زمینه‌ی ثبت صحنه‌های اچ‌دی‌آر دارند. مقایسه‌ی انجام‌‌شده در تصویر زیر نشان از آن دارد که آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس جزئیات و اکسپوژر کلی بهتری را نسبت به آیفون ۷ پلاس ارائه می‌دهد؛ اما عملکرد آن در این زمینه با گوشی گوگل پیکسل برابری می‌کند.

دوربین آیفون 8

متخصصان وب‌سایت DxOMark معتقدند که اکسپوژرهای دوربین آیفون ۸ پلاس در محیط‌هایی با نور کم، در حالت کلی دقیق‌ هستند؛ اما در شرایطی با نور بسیار کم، گاهی اوقات شاهد اکسپوژر ضعیف (Underexposure) هستیم.

دوربین آیفون 8

طبق ادعای DxOMark، آیفون ۸ پلاس در زمینه‌ی ثبت افکت بوکه که در آن سوژه در پیش‌زمینه شارپ شده و پس‌زمینه محو یا بلور می‌شود، بهترین عملکرد در بین تمام گوشی‌هایی دارد که این وب‌سایت تاکنون مورد آزمایش قرار داده است.

دوربین آیفون 8
دوربین آیفون 8

براساس گزارش وب‌سایت DxOMark، آیفون ۸ پلاس از طریق جلوگیری کامل از به‌وجود آمدن سایه‌ی رنگ قابل رؤیت، در قیاس با آیفون ۸، عملکرد نسبتا بهتری را در زمینه‌ی ثبت رنگ‌ها دارد.

دوربین آیفون 8

DxOMark، آیفون ۸ پلاس را انتخابی بی‌نظیر برای نیازهای هر عکاسی می‌داند که از گوشی هوشمند برای ثبت تصاویر استفاده می‌کند. در گزارش این وب‌سایت چنین آمده است:

[آیفون ۸ پلاس] از کیفیت خارق‌العاده‌ی تصاویر، قابلیت بزرگنمایی برای کسانی که تمایل به نزدیک‌شدن به سوژه‌ی خود دارند و قابلیت بی‌نظیر حالت پرتره برای ثبت افکت‌های هنری بهره می‌برد. این گوشی تقریبا در تمامی زمینه‌‌ها، در صدر لیست امتیازدهی ما قرار می‌گیرد. نرم‌افزار پیشرفته‌ی این گوشی، امکان به‌جا گذاشتن عملکردی استثنایی در ثبت صحنه‌های اچ‌دی‌آر و شناسایی چهره را به آن می‌دهد.

وب‌سایت DxOMark مدعی است که تا کنون کیفیت تصاویر و ویدیوهای مربوط به بیش از ۱۰ هزار دوربین، لنز و گوشی هوشمند را مورد ارزیابی قرار داده و نتایج آزمون‌های آن عموما مورد احترام است. این شرکت همچنین محصولاتی مانند دوربین DxO ONE را به فروش می‌رساند که توانایی اتصال به آیفون از طریق پورت لایتنینگ را دارد.

برای مطالعه‌ی گزارش کامل DxOMark از عملکرد دوربین آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات