میزو ام 6 با پردازنده هشت هسته‌ای و نمایشگر ۵.۲ اینچی معرفی شد

جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت میزو از گوشی جدید خود با نام میزو ام ۶ رونمایی کرد؛ این مدل میان‌رده از پردازنده‌ی هشت‌ هسته‌ای مدیاتک بهره می‌برد و با قیمت ۱۰۰ دلار عرضه می‌شود.
تبلیغات

شرکت چینی میزو مطابق انتظار، گوشی میان‌رده‌ی میزو ام ۶ را به‌صورت رسمی رونمایی کرد. قدرت پردازشی این گوشی توسط تراشه‌ی هشت هسته‌ای مدیاتک MT6750 تأمین می‏‌شود؛ فرکانس هسته‏‌های پردازشی این تراشه، روی ۱.۵ گیگاهرتز تنظیم شده است.

میزو ام 6

میزو ام ۶ یک گوشی میان‌رده است و به همین جهت از یک نمایشگر ۵.۲ اینچی استفاده می‌کند؛ رزولوشن نمایشگر در این مدل، HD یا ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل است. شرکت میزو گوشی میان‌رده جدیدش را در دو مدل عرضه خواهد کرد؛ مدل پایه با ۲ گیگابایت رم به بازار عرضه می‌شود و نسخه دیگر میزو ام ۶ که گران‌قیمت‌تر خواهد بود، به ۳ گیگابایت رم مجهز شده است. بسته به حافظه رم، می‌توانید این گوشی را در دو مدل با ۱۶ و ۳۲ گیگابایت حافظه خریداری کنید؛ البته، امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی وجود دارد.

میزو ام 6

در گوشی میزو ام ۶، شرکت سازنده از یک اسلات هیبریدی استفاده کرده است که نصب دو سیم‌کارت را به صورت هم‌زمان در این مدل میان‌‏رده ممکن خواهد کرد؛ البته باید توجه داشته باشید که اسلات سیم‌کارت، هیبریدی است و به همین جهت باید از دو سیم‌کارت به صورت هم‌زمان استفاده کنید یا قید یک سیم‌کارت را بزنید و به ترکیب یک سیم‌کارت و کارت حافظه میکرو اس‌دی رضایت دهید. با استفاده از کارت حافظه، امکان ارتقاء فضای ذخیره‌سازی تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر فراهم شده است.

میزو ام 6

گوشی میان‌رده‌ی میزو ام ۶ از دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و برای ثبت تصاویر سلفی، یک شاتر ۸ مگاپیکسلی در حاشیه‌ی بالای نمایشگر جای گرفته است. سنسور دوربین سلفی از لنزی با دیافراگم F2.0 استفاده می‌کند و نسبت به شاتر ۵ مگاپیکسلی به‌کار گرفته‌شده در سری میزو ام ۵، پیشرفت‌هایی دارد.

میزو ام 6

سیستم‌عامل اندروید ۷.۰ نوقا روی گوشی میزو ام ۶ نصب شده است؛ شرکت میزو در این مدل مانند سایر گوشی‌های هوشمندش از رابط‌ کاربری اختصاصی خود یعنی Flyme 6.0 استفاده کرده است. همچنین یک باتری با ظرفیت ۳۰۷۰ میلی‌آمپر ساعت، انرژی لازم را برای سخت‌افزار به کار گرفته‌شده در گوشی میزو ام ۶ تأمین خواهد کرد.

ابعاد گوشی جدید میزو، ۱۴۸.۲ در ۷۲.۸ در ۸.۳ میلی‌متر است و تنها ۱۴۳ گرم وزن دارد. کلید هوم میزو ام ۶ با حسگر اثر انگشت آن یکپارچه شده است؛ این حسگر می‌تواند طی ۰.۲ ثانیه، هویت کاربران را شناسایی کند. کلید هوم در حاشیه‌ی پایین نمایشگر، برای جابه‌جایی میان برنامه‌های در حال اجرا یا بازگشت به مرحله قبل در هر برنامه نیز کاربرد دارد.

میزو ام 6

میزو ام ۶ از درگاه میکرو یواس‌بی استفاده می‏کند که این پورت در لبه‌‌ی پایین گوشی جای گرفته است. همچنین می‌توانید به کمک جک ۳.۵ میلی‌متری صدا در لبه‌ی بالای دستگاه، از هدفون‌های قدیمی با این پورت استفاده کنید.

در رابطه با بدنه گوشی، باید گفت برخلاف آنچه تصویر می‌کنید؛ جنس بدنه میزو ام ۶ از پلی‌کربنات است. با این‌حال شرکت میزو برای رسیدن به جلوه فلزی بدنه، از فناوری «متالیزه کردن تحت خلأ غیر رسانا» استفاده کرده است؛ به همین جهت، نباید از جنس بدنه این گوشی ناامید شوید. نوارهای آنتن در پشت گوشی به جذاب‌تر شدن هرچه بیشتر طراحی میزو ام ۶ کمک می‌کنند.

میزو ام 6

رنگ‌بندی میزو ام ۶، کاربران را نسبت به خرید این مدل مجاب خواهد کرد؛ شرکت سازنده، گوشی میان‌رده جدیدش را در رنگ طلایی، آبی، نقره‌ای و مشکی مات عرضه می‌کند. همان‌طور که گفته شد، گوشی جدید میزو در دو مدل به فروش خواهد رسید؛ مدل پایه‌ی میزو ام ۶ با ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، تنها ۱۰۶ دلار قیمت دارد و برای نسخه‌ی رده‌بالای این گوشی با ۳ گیگابایت حافظه رم و دو برابر فضای ذخیره‌سازی نسبت به مدل پایه، برچسب قیمتی ۱۳۷ دلار در نظر گرفته شده است.

مشخصات میزو ام ۶ را در مقابل سایر گوشی‌های هم‌قیمت، چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات