احتمالا عرضه تراشه‌های کانن لیک اینتل تا پایان سال ۲۰۱۸ به تأخیر می‌افتد

جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های جدید حکایت از آن دارند که نسل بعدی پردازنده‌های شرکت اینتل با نام کانن‌لیک، تا پایان سال ۲۰۱۸ وارد بازار نخواهد شد.
تبلیغات

طبق اعلام منابعی از زنجیره‌ی تأمین قطعات به وب‌سایت دیجی‌تایمز، شرکت اینتل، نسل بعدی پردازنده‌های خود با نام کانن‌لیک را تا پایان سال ۲۰۱۸ وارد بازار نخواهد کرد. گفته می‌شود اینتل با فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری به مشکلاتی برخورده است که باعث به تأخیر  افتادن عرضه‌ی تعدادی از محصولات این شرکت خواهند شد. اینتل در ابتدا قصد داشت تراشه‌های کانن‌لیک را در سال ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار کند؛ اما از آن زمان تاکنون، عرضه‌ی تراشه‌های یادشده چندین بار به تعویق افتاده است.

Intel

در گزارش وب‌سایت دیجی‌تایمز چنین آمده است:

گزارش‌ها حکایت از آن دارند که اینتل با مشکلاتی در به‌کارگیری فرایند ساخت ۱۰ نانومتری خود مواجه است. عرضه‌ی پردازنده‌های کانن‌لیک در ابتدا برای سال ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی شده بود؛ اما تاریخ عرضه‌ی آن‌ها تاکنون سه بار تغییر کرده است: در ابتدا فروش این پردازنده‌ها به انتهای سال ۲۰۱۷ یا اوایل سال بعدی موکول شد؛ سپس این زمان، اواسط سال ۲۰۱۸ اعلام شد و اکنون منابع تأمین‌کننده، عرضه‌ی این تراشه‌ها را پایان سال ۲۰۱۸ عنوان می‌کنند.

درصورتی‌که اینتل پردازنده‌های کانن‌لیک را تا پایان سال ۲۰۱۸ آماده نکند، پردازنده‌های آیسلیک با اختلاف بسیار کمی پس از آن و با فرآیند ساخت +10nm تولید خواهند شد. در این بین ابهاماتی نیز در مورد جایگاه واقعی خانواده‌ی کانن‌لیک وجود دارد؛ چرا که اینتل از آیس‌لیک به‌عنوان جایگزین کافی‌لیک نام می‌برد و در حال حاضر جایگاه واقعی کانن‌لیک مشخص نیست.

بر اساس گزارش دیجی‌تایمز، برخی از شرکت‌ها قصد دارند از خانواده کانن‌لیک در محصولات خود استفاده نکنند و منتظر تراشه‌های آیس‌لیک بمانند و برخی دیگر برنامه‌های خود را بر اساس تأخیرهای اعلام‌شده توسط اینتل تغییر داده‌اند.

اما در خصوص اپل باید بگوییم که تأخیرهای اعلام‌شده توسط اینتل، احتمالا منجر به تأخیر در معرفی لپ‌تاپ‌های کم‌مصرف سری مکبوک خواهد شد؛ اما بر عرضه‌ی محصولات دیگر اپل تأثیر خاصی نخواهد گذاشت.

intel cpu

کانن‌لیک، تراشه‌ای با توان مصرفی و ولتاژ پایین است و برای دستگاه‌هایی مانند مک‌بوک پرو مناسب نیست؛ بنابراین به احتمال زیاد، نسل بعدی این دستگاه‌ها از پردازنده‌های +14nm کافی‌لیک یا تراشه‌های نسل هشتم اینتل (که یک به‌روزرسانی برای پردازنده‌های کبی لیک هستند) که در ماه آگوست رونمایی شد، استفاده خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات