مقایسه دیدنی پورشه 718S با کایمن GT4

جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نگاه نزدیک کارشناسان برنامه تلویزیونی ایگنشن (Ignition) موتورترند به پورشه 718 کایمن S؛ آیا این همان کایمنی است که علاقه‌مندان در انتظارش بودند؟
تبلیغات

آخرین قسمت از برنامه ایگنشن به بررسی خودروی پورشه مذکور اختصاص دارد و میزبان این برنامه، جانی لیبرمن برای رانندگی و مقایسه، از دوست خود دریک پائوِل، صاحب خودروی پورشه کایمن GT4، دعوت کرده است. شاید بزرگ‌ترین‌ تفاوت بین این دو کایمن، پیشرانه آن‌ها باشد؛ کایمن 718 S سال ۲۰۱۷ از پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر تخت و ۳۵۰ اسب‌ بخاری متصل به سیستم انتقال قدرت هفت‌سرعته اتوماتیک دوئل کلاچ قدرت می‌گیرد؛ درحالی‌که کایمن GT4 با پیشرانه ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت و ۳۸۵ اسب‌ بخاری متصل به سیستم انتقال شش سرعته دستی دیده می‌شود.

این قسمت با نمایش رانندگی لیبرمن و پائول سوار بر کایمن GT4 در جاده‌های پرپیچ‌وخم آغاز می‌شود. آن‌ها در مورد هندلینگ و قدرت بی عیب و نقص خودرو به‌عنوان وجه تمایز آن و همین‌طور این موضوع که تعدادی از قطعات شاسی GT4 از خودروهای مختلفی مثل 911 GT3 قرض گرفته شده است، صحبت می‌کنند. در نهایت پائول نتیجه می‌گیرد که این خودرو بهترین فرانکن‌کار (Frankencar: خودرویی که در طراحی آن از اجزای سایر خودروها استفاده شود) ساخته‌شده توسط پورشه است. لیبرمن اشاره می‌کند که پورشه 718 کایمن S با توجه به پیشرانه‌ی توربو‌شارژ جدید و بهبودسازی‌های صورت‌گرفته در سیستم تعلیقش، می‌تواند به‌ خوبی GT4 یا حتی بهتر از ‌آن ظاهر شود.

پورشه باکستر 718

در جاده، پائول می‌گوید چنین نامی برای خودرو منصفانه نیست و پیشرانه توربوشارژ جدید خیلی خوب به نظر نمی‌رسد و سروصدای زیادی دارد؛ انتقادی که لیبرمن هم آن را قبول دارد و در حین رانندگی از محافظ گوش (Earmuffs) استفاده می‌کند. هر دو منتقد با شگفتی در مورد هندلینگ خودرو صحبت می‌کنند و معتقدند که این دقیقا همان چیزی است که از یک پورشه انتظار می‌رود. این خودرو خیلی خوب به جاده می‌چسبد، سواری سرگرم‌کننده و متعادلی دارد و حالا قدرتی را که برای مدت‌ زیادی در اختیار نداشت، دارد که باعث می‌شود برای راننده بهتر بشود. پس از آن، لیبرمن پیشنهاد می‌دهد که برای آزمایش بهتر عملکرد هر دو خودرو، آن‌ها را به راننده‌ حرفه‌ای مسابقات اتومبیل‌رانی یعنی رندی پابست بسپارند.

پورشه 718 باکستر 2017

حین رانندگی در پیست، پابست می‌گوید که توربوشارژ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تخت جدید حس یک پیشرانه القای اجباری (Forced-Induction: پیشرانه‌ای که به کمک یک کمپرسور گاز، فشار، دما و چگالی هوای ورودی را افزایش می‌دهد. پیشرانه‌هایی که از این ویژگی را ندارند در گروه تنفس طبیعی قرار می‌گیرند.) را ارائه نمی‌دهد؛ چراکه تأخیری در توربوی آن مشاهده نمی‌شود. به‌هرحال او تصدیق می‌کند که مطمئن نیست کدام کایمن سریع‌تر خواهد بود. نظر شما چیست؟ کدام پورشه کوپه موتوروسط سریع‌تر خواهد بود؟ برای پاسخ به این سؤال اپیزود کامل زیر را تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات