سه مورد از پنج اپلیکیشن موبایل تجاری برتر متعلق به مایکروسافت است

چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
استراتژی فعلی مایکروسافت در حوزه‌ی موبایل بر معرفی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های تجاری جدید است.
تبلیغات

سؤالات بسیاری پیرامون استراتژی مایکروسافت در حوزه‌ی موبایل مطرح است؛ معمولا بین کاربران در توییتر و سایت‌های دیگر در خصوص این موضوع بحث‌های بی‌شماری پیش می‌آید. این درست است که مایکروسافت فروش دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ موبایل را متوقف کرده است؛ اما صرفا به این دلیل نمی‌توان گفت که ردموندی‌ها در دنیای موبایل آینده‌ی خوبی ندارند. در حال حاضر استراتژی مایکروسافت در حوزه‌ی موبایل، تبدیل شدن به برترین سازنده‌ی اپلیکیشن‌ برای پلتفرم‌های موبایلی موجود است. شاید اپلیکیشن‌های معمولی این کمپانی به اندازه‌ای محبوبیت نداشته باشند که جای سرویس‌هایی چون فیسبوک، آمازون یا گوگل را بگیرند؛ اما ردموندی‌ها در یک دنیای موازی دیگر یعنی اپلیکیشن‌های سازمانی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. هم‌اکنون مایکروسافت تمرکز ویژه‌ای روی این هدف دارد که توجه کاربران را به اپلیکیشن‌های سازمانی خود جلب کند.

بر اساس گزارش جدیدی که توسط CCS Insight منتشر شده است، مایکروسافت در حال حاضر سه اپلیکیشن از مجموع پنج اپلیکیشن موبایل تجاری برتر جهان را در اختیار دارد؛ به‌عنوان مثال می‌توان به مجموعه‌ی آفیس ۳۶۵ این شرکت اشاره کرد که همچنان به‌عنوان محبوب‌ترین اپلیکیشن موبایلی برای کسب‌وکار شناخته می‌شود و در واقع توسط ۳۹ درصد از کارفرمایان مورد استفاده قرار می‌گیرد. لینکدین در این بین جایگاه دوم را دارد و پس از آن نسخه‌ی تجاری اسکایپ در جایگاه سوم قرار گرفته است.

مایکروسافت همچنین دو اپلیکیشن یامِر (Yammer) و مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams) را توسعه داده است که نام آن‌ها در لیست محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های تجاری جهان دیده می‌شود. علاوه‌بر اپلیکیشن‌های مورد اشاره، مایکروسافت اپ‌های بسیار کاربردی دیگری مثل ورد، اکسل، پاورپوینت و وان‌نوت را در اختیار کاربران موبایلی قرار داده است. هم‌اکنون این شرکت بر ارائه‌ی اپلیکیشن‌های جدیدی تمرکز کرده که هدف از انتشار آن‌ها مشتریان کوچک و رو به متوسط است. مایکروسافت فقط در طی ۱۲ ماه گذشته چندین اپلیکیشن‌ تجاری جدید معرفی کرده که در ادامه لیست این اپ‌ها را مشاهده می‌کنید:

  • Microsoft Connections: یک سرویس برای بازاریابی آسان از طریق ایمیل
  • Microsoft Listings: روشی آسان برای انتشار اطلاعات تجاری شما در وب‌سایت‌های برتر
  • Microsoft Invoicing: یک روش جدید برای ایجاد فاکتورهای حرفه‌ای؛ به‌طوری‌ که پرداخت آن‌ها سریع انجام شود
  • Microsoft Bookings: یک روش آسان برای مشتریان شما که با استفاده از آن می‌توانند قرار ملاقات‌ با کسب‌وکار شما را زمان‌بندی کنند
  • Outlook Customer Manager: یک راهکار ساده و هوشمند برای کسب‌وکارهای کوچک شما
  • MileIQ: یک اپلیکیشن برای نظارت بر پیشرفت امور

می‌توان انتظار داشت که مایکروسافت بر اساس استراتژی فعلی خود در حوزه‌ی موبایل، در آینده سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های تجاری بیشتری شبیه به اپلیکیشن‌های فوق معرفی کند. برای مطالعه‌ی گزارش کامل CCS Insight در این رابطه می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

نظر شما در مورد استراتژی مایکروسافت در حوزه‌ی موبایل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات