کالبد شکافی آخرین‌ نسخه‌ی اپلیکیشن گوگل ویژگی‌های احتمالی پیکسل 2 را آشکار می‌کند

چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کالبدشکافی آخرین نسخه از اپلیکیشن بتای گوگل نشان می‌دهد نسل دوم گوشی‌های پیکسل از ویژگی‌های جدیدی بهره‌مند خواهند بود.
تبلیغات

وب‌سایت 9to5Google با بررسی آخرین نسخه‌ی بتای اپلیکیشن گوگل، برخی ویژگی‌های موجود در نسل دوم گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل را آشکار ساخته است. همچنین به‌نظر می‌رسد شاهد ویژگی‌های جدیدی در دستیار صوتی گوگل خواهیم بود. در ادامه با ویژگی‌های منتسب به پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال آشنا می‌شویم:

لبه‌های حساس به فشار

بررسی‌های انجام شده، وجود برخی ویژگی‌های جدید در نسل دوم گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل، از جمله وجود لبه‌های حساس به فشار را تایید می‌کند؛ البته پیش از این نیز مدارکی توسط اچ‌تی‌سی به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) ارائه شده بود که نشان می‌داد پیکسل ۲، همانند گوشی اچ‌تی‌سی یو ۱۱، از ویژگی یادشده برخوردار خواهد بود. در حال حاضر مشخص نیست از این ویژگی به چه‌ منظور استفاده خواهد شد؛ اما احتمال به‌کارگیری آن در ترکیب با دستیار هوشمند گوگل بسیار زیاد است.

عملکردهای خودکار

به کمک ویژگی عملکرد خودکار، می‌توانید کلمات کلیدی را به عملکرد‌های محتلفی اختصاص دهید. برای مثال، با گفتن عبارت «شب بخیر»، دستیار هوشمند گوشی شما اقدام به خاموش کردن چراغ‌ها خواهد کرد. به همین شکل، می‌توانید کلمات کلیدی مختلفی را با عملکرد‌‌های متفاوتی مرتبط نمایید.

شخصی‌سازی کلمات کلیدی در دستیار صوتی

بررسی کدهای اپلیکیشن گوگل نشان می‌دهد که گوگل در نظر دارد ویژگی‌های شخصی‌سازی را در دستیار صوتی‌ خود افزایش دهد؛ برای مثال به زودی خواهید توانست به‌جای عبارت همیشگی «OK Google»، دستیار صوتی را با نام مورد‌علاقه خودتان صدا بزنید. شما چه نامی را برای دستیار گوگل انتخاب می‌کنید؟

پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال

جانشینان نسل اول پیکسل، تائیدیه‌های لازم را از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا دریافت کرده‌اند و در ماه‌های آینده عرضه‌ خواهند شد. همچنین هر دو گونه‌ی نسل آینده‌ی پیکسل دارای طراحی یکسان در پشت دستگاه خواهند بود. این در حالی است که حاشیه‌های دور نمایشگر پیکسل ۲ بیشتر از حاشیه‌های دور نمایشگر پیکسل ۲ ایکس‌ال خواهد بود.

می‌دانیم ‌که اندروید اوریو به‌صورت رسمی منتشر شده است و از طرفی پیکسل‌های جدید گوگل نیز مانند سال گذشته، در ماه اکتبر معرفی می‌شوند. بدین ترتیب، احتمال می‌رود هر دو گوشی از ابتدا با اندروید اوریو عرضه شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات