مصاف دیدنی آلفارومئو جولیا کوادریفوگلیو با مرسدس AMG C63 S کوپه

چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
چند سال پیش، مقایسه‌ی آلفارومئو و مرسدس AMG، کاملاً بیهوده بنظر می‌رسید. ولی با عرضه‌ی سدان اسپرت جولیا، شرایط به کلی تغییر کرده است.
تبلیغات

با در نظر گرفتن نقد و بررسی‌های مجله‌های معتبر دنیا از آلفارومئو جولیا کوادری‌فوگلیو، تقریبا می‌توان گفت که بازگشت آلفارومئو به بازار سدان‌های اسپرت، حداقل از نگاه عمکرد کلی در رانندگی، موفقیت آمیز بوده است.

هنوز در مورد قابل اعتماد بودن سدان اسپرت آلفارومئو، نمی‎توان اظهار نظر کرد، ولی بنظر می‌رسد که جولیا کوادری‌فوگلیو، توانایی رقابت با سدان‌های آلمانی در پیست را خواهد داشت. در اینصورت، آیا جولیا، می‌تواند در حد و اندازه‌ی مرسدس AMG C63 S کوپه Edition 1 ظاهر شود؟

   Mercedes-Benz C63 AMG Coupe

آلفارومئو کوادری‌فوگیلو در مقایسه با مرسدس AMG C63 S، وزن و قیمت کمتر و یک دنده بیشتر دارد. ولی در اولین نگاه، مطمئناً اکثر افراد کوپه‌ی مرسدس را برنده‌ی این رقابت می‌دانند. از نظر تیم تحریریه‌ی وب‌سایت کاراسکوپز، طراحی C63 بهتر است.

استیو ساتکلیف، از تیم مجله‌ی EVO، با تست جولیا کوادری‌فوگلیو در پیست، تحت تاثیر توانایی‌های محصول آلفارومئو قرار می‌گیرد.

استیو می‌گوید که چسبندگی سدان اسپرت ایتالیایی خیلی از از رقیب آلمانی بهتر است و جعبه دنده‌ی اتوماتیک هشت سرعته ZF آلفارومئو، در مقایسه با جعبه دنده‌ی دو کلاچه مرسدس، عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. آلفا رومئو جولیا کوادری‌فوگلیو، همانند برادر دوقلوی خود فراری، فرمان‌دهی بسیار سریعی را ارائه می‌دهد.

alfa romeo giulia

استیو، می‌گوید:

C63 S برای من، یکی از محبوب‎ترین‌های مرسدس است. بخصوص Edition 1؛ هر زمانی که اراده کنید، دریفت و بیش فرمانی امکان پذیر است. با وجود محور عقب بودن، سرعت این خودرو تحسین برانگیز است. ترمزهای این کوپه‌ی اسپرت نیز واقعا از متوقف کردن ۱ تن و ۶۰۰ کیلوگرم به راحتی بر می‌آیند. برای ثبت زمان سریع، بدون شک باید سیستم کنترل کشش را فعال کنید.

استیو پشت فرمان سدان اسپرت آلفارومئو قرار می‌گیرد؛ وی ادامه می‌دهد:

قدرت آلفارومئو جولیا کوادری‌فوگلیو، دقیقا مشابه (۵۰۳ اسب بخار) مرسدس است.با قرار دادن آلفا در حالت رانندگی مسابقه، سیستم کنترل کشش غیرفعال می‌شود، اگرچه که جولیا کوادری‌فویلو، به اندازه‌ی S63 S، بیش فرمانی ندارد، ولی می‌توان دریفت‌های تماشایی با آن انجام داد. جعبه دنده‌ی آلفارومئو واقعا عالی بوده و به سرعت هرچه تمام‌تر دنده‌ها را تعویض می‌کند.

پس از آزمایش اولیه، دور زمان‌گیری شروع می‌شود. در شتاب اولیه هر دو خودرو سریع هستند. به محض رسیدن به پیچ‌های تند، به دلیل وزن کمتر، برتری آلفارومئو کاملا مشهود است. در ترمزگیری و هندلینگ، آلفارومئو بهتر عمل کرده که تا حدودی به دلیل تایرهای کورسا از برند ایتالیایی پیرلی نیز هست. امیدواریم که مدل کوپه‌ی آلفارومئو کوادری‌فوگلیو در آینده‌ای نزدیک به فروش عمومی برسد.

بنظر شما طراحی و ظاهر کدام خودرو بهتر است؟ بطور کلی، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ برای تماشای رقابت این دو خودرو در پیست، ویدئو زیر را تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات