مدیرعامل ال‌ جی ایران: سامسونگ با QLED از نام OLED کپی‌برداری کرده است

دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل ال‌جی الکترونیکس در ایران، در نشست خبری رونمایی از محصولات برند لوکس ال‌جی سیگنچر، اظهار‌نظرهای جالبی در‌باره‌ی تلویزیون‌های QLED سامسونگ کرد.
تبلیغات

چندی پیش سامسونگ سری جدید تلویزیون‌های خود را با نام QLED رونمایی کرد که در واقع نسخه‌ی بهینه‌شده‌ای از LED است که به فناوری کوانتوم‌دات مجهز شده است. درحالی‌که حتی در زمان رونمایی از تلویزیون QLED، بسیاری به‌اشتباه اعلام کردند که سامسونگ بالاخره تلویزیون OLED تولید کرده است.

روز گذشته و در مراسم رونمایی از محصولات جدید ال‌جی سیگنچر، دیوک سو آهان، مدیرعامل شرکت ال‌جی الکترونیکس ایران، در‌باره‌ی این تشابه اسمی به خبرنگار زومیت پاسخ داد که دو فناوری OLED ال‌جی و QLED سامسونگ از پایه با یکدیگر متفاوت هستند. در حال حاضر به‌جز ال‌جی که در ساخت پنل‌های OLED پیشرو است، ۱۰ کمپانی دیگر نیز تلویزیون‌های پریمیوم خود را به پنل‌ OLED مجهز کرده‌اند. ال‌جی نیز به لطف به‌کار‌گیری فناوری OLED خود موفق شده است در بازار تلویزیون‌های بالای ۲۰۰۰ دلار به رتبه‌ی اول دنیا برسد.

وی OLED را فناوری آینده نمایشگرها دانست و به نوردهی مستقل هر کدام از پیکسل‌ها در OLED-ها اشاره کرد و تلویزیون‌های QLED را «کیو ال‌ای‌دی» خواند و از آن‌ها به‌عنوان فناوری قدیمی یاد کرد.

تلویزیون‌های QLED در واقع یک فناوری قدیمی به‌حساب می‌آید که باید آن‌ها با Super UHDهای ال‌جی مقایسه شود نه OLED-ها که فناوری به‌مراتب پیشرفته‌تری دارند.

مدیرعامل ال‌جی الکترونیکس در ایران اعلام کرد که سامسونگ برای فناوری قدیمی خود نام جدید انتخاب کرده و در واقع به‌نوعی از نام محبوب OLED کپی‌برداری کرده است.

اخیراً سامسونگ نامی شبیه به OLED به کار می‌برد که در واقع نوعی کپی کردن از نام OLED است. مشتریان ایرانی می‌توانند از نزدیک، OLED ال‌جی را با QLED سامسونگ مقایسه کنند تا تفاوت را احساس کنند.

وی همچنین باور دارد که سامسونگ در بازار تلویزیون از نظر فناوری عقب افتاده است و «حداقل ۲ سال طول می‌کشد تا بتواند تلویزیون OLED تولید کند و در آن زمان نیز دنباله‌رو ال‌جی خواهد بود.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات