لنوو به‌صورت تصادفی تصویری از لپ‌ تاپ رترو تینک پد منتشر کرد

یک‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لنوو امروز به‌صورت تصادفی تصویری از لپ‌تاپ مورد انتظار رترو تینک‌پد منتشر کرد.
تبلیغات

امروز تصویری از یک لپ‌تاپ در قالب تبلیغ یکی از شرکای تجاری لنوو در وب‌سایت این شرکت چینی منتشر شد که گمان می‌رود به نسخه‌ی رترو از لپ‌تاپ نام‌آشنای تینک‌پد تعلق دارد. این تصویر بلافاصله پس از انتشار در ردیت از وب‌سایت لنوو حذف شد؛ بنابراین احتمالا این لپ‌تاپ وجود خارجی دارد.

اگرچه تصویر یادشده بسیار کوچک است و چینی‌ها هنوز به‌صورت رسمی در خصوص آن اظهار نظر نکرده‌اند؛ اما انتشار این تصویر، امید بسیاری از علاقه‌مندان به لپ‌تاپ‌های سری تینک‌پد را زنده کرد. رترو تینک‌پد در ماه اکتبر سال جاری و به‌مناسبت بیست‌ و پنجمین سال تولد خانواده‌ی لپ‌تاپ‌های تأثیرگذار و نام‌آشنای تینک‌پد عرضه خواهد شد.

لنوو در سال ۲۰۰۵ خانواده‌ی تینک‌پد را از آی‌بی‌ام خریداری کرد؛ اما وعده داد این میراث را حفظ کند. هدف از تولید لپ‌تاپ رترو تینک‌پد، درآمیختن فناوری‌های جدید با المان‌هایی از زبان طراحی لپ‌تاپ‌های تینک‌پد در طول سالیان گذشته است. لنوو به‌منظور پی‌ بردن به اینکه طرفداران لپ‌تاپ‌های سری تینک‌پد به تجربه‌ کردن چه ویژگی‌هایی در لپ‌تاپ ویژه‌ی رترو تینک‌پد علاقه‌مند هستند، تعدادی نظرسنجی در این زمینه برگزار کرد.

درحالی‌که ظاهرا نسخه‌ی محدود تینک‌پد، تمام قابلیت‌های مورد نظر طرفداران را در بطن خود نخواهد داشت - در داخل تصویر فاش‌شده خبری از گیره‌های روی در، چراغ‌های تینک‌لایت و نمایشگر ۱۶:۱۰ نیست - اما احتمالا چینی‌ها قابلیت‌های نوستالژیک کافی برای خشنود‌کردن طرفداران پرو‌پاقرص سری تینک‌پد را در این لپ‌تاپ در نظر گرفته‌اند.

به‌ لطف حضور دیوید هیل در لنوو، بی‌شک لپ‌تاپ نسخه‌ی محدود رترو تینک‌پد از قابلیت‌هایی همچون پوشش لاستیکی، ترک‌پوینت و کیبورد کلاسیک بهره خواهد برد و چنانچه تصویر منتسب به این لپ‌تاپ واقعی باشد، کیبورد کلاسیک، یکی از قابلیت‌های کلیدی لپ‌تاپ ویژه‌ی تینک‌پد خواهد بود.

به‌ نظر می‌رسد که کیبورد جزیره‌ای به‌کاررفته در نسل کنونی لپ‌تاپ‌های تینک‌پد، در نسخه‌ی رترو جای خود را به کیبوردی مرسوم‌ با ابعاد مناسب و عمق حرکتی بیشتر کلید‌ها داده است. این کیبورد از ساختار قدیمی هفت‌ردیفی بهره می‌برد و کلید پاور در آن درست مانند نمونه‌های قدیمی، در بخش میانی قرار گرفته است.

از آنجایی که تا رونمایی لنوو از لپ‌تاپ خاطره‌انگیز تینک‌پد رترو مدت کوتاهی باقی مانده است؛ زمان زیادی تا پی‌ بردن به قابلیت‌های این دستگاه در انتظار نخواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات