فیلیپس نمایشگر ۴۹ اینچی با نسبت تصویر ۳۲ به ۹ تولید می‌کند

جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
شرکت هلندی فیلیپس در حال آماده‌سازی یک نمایشگر خمیده و غول‌پیکر ۴۹ اینچی برای سال آینده است.
تبلیغات

مانیتور 492P8 فیلیپس به یک پنل خمیده از نوع VA با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز خواهد بود. حداکثر روشنایی این نمایشگر معادل ۶۰۰ نیت و نسبت کنتراست آن، ۵۰۰۰ به ۱ است. شعاع خمیدگی این مانیتور فلیپس معادل ۱۸۰۰ میلی‌متر و زاویه دید عمودی و افقی آن ۱۷۸ درجه است.

آنچه در مورد این نمایشگر عظیم‌الجثه جالب توجه به‌نظر می‌رسد، نسبت تصویر ۳۲ به ۹ (معادل ۳.۵۶ به ۱) آن است که نسبت چندان رایجی نیست و باعث شده این مانیتور فلیپس به‌مراتب عریض‌تر از نمایشگرهای رایج در بازار به‌نظر برسد. فیلیپس هنوز جزئیاتی نظیر نرخ نوسازی یا زمان واکنش این نمایشگر را مشخص نکرده؛ اما براساس اطلاعات موجود، فاصله‌ی بین پیکسل‌ها در این نمایشگر ۰.۳۱۲ میلی‌متر و تراکم تصویر آن ۸۱.۴۱ پیکسل بر اینچ‌ است.

مانیتور 492P8 به یک Display Port، دو درگاه HDMI و یک درگاه d-Sub مجهز است. اما اگر در نظر دارید از درگاه d-Sub استفاده کنید، رزولوشن نمایشگر شما به ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل محدود خواهد شد. هرچند استفاده از درگاه d-Sub گزینه‌ی چندان مناسبی نیست؛ اما می‌توانید از این درگاه برای حالت تصویر در تصویر استفاده کنید. مانیتور جدید فیلیپس همچنین به دو درگاه یو‌اس‌‌بی ۳ نوع A، درگاه اترنت و دو جک ۳.۵ میلی‌متری به‌عنوان ورودی و خروجی صدا مجهز است.

بنا به گزارش Anandtech، این نمایشگر تا سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ عرضه نخواهد شد؛ قیمت مانیتور جدید فیلیپس حدود ۸۹۹ یورو یا ۱۰۷۷ دلار تخمین زده می‌شود؛ اما برای اطلاع از قیمت نهایی این محصول باید منتظر فرا رسیدن زمان عرضه‌ی آن باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات