مقایسه‌ی فنی؛ آئودی R8 V10 RWS و پورشه 911GT3 تورینگ

یک‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
پس از برگزاری نمایشگاه خودروی فرانکفورت، نگاهی نزدیک به خودروی آئودی R8 V10 RWS در برابر پورشه 911 GT3 تورینگ خواهیم داشت.
تبلیغات

از زمانی که خودروی آئودی R8 تولید شده، همیشه تمام چرخ محرک بوده است. این خودرو می‌تواند مقدار زیادی از قدرت تولیدی خود را به چرخ‌های عقب بفرستد؛ اما چرخ‌های جلوی آن هرگز به‌طور کامل آزاد نیستند و همیشه مقداری قدرت دریافت می‌کنند. ولی با تولید آئودی R8 V10 RWS اوضاع تغییر می‌کند؛ علاقه‌مندان اختصاصی این خودرو از این‌ پس قادر به خرید آئودی R8 محرک عقب هستند که همیشه خودروی رؤیایی آن‌ها بوده است.

پورشه با رویکردی متفاوت نسبت به آخرین خودروی 911 خود وارد نمایشگاه فرانکفورت شد. پکیج تورینگ بال عقب GT3 را حذف می‌کند و گزینه چرم را به داخل کابین اضافه می‌کند و به‌طور مؤثری یک نسخه کامل از خودروی 911 R را تولید می‌کند. ما منتظر هستیم تا به‌زودی هر دوی آن‌ها را در بازار خودرو مشاهده کنیم، اما تا آن زمان بیایید نگاهی بیندازیم به این دو خودروی نمایشگاه فرانکفورت که در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند.

آئودی R8 RWS
پورشه 911 GT3

سازندگان خودرو همیشه دوست دارند ویژگی‌های جالبی برای جذب خریداران بیشتر به خودروهای جدید اضافه کنند. برخی افراد ممکن است تعلیق اسپرت، قدرت بیشتر یا اجزای اضافه‌ی آیرودینامیک دوست داشته باشند. ولی در مورد این دو خودرو، چنین اتفاقی نمی‌افتد و خیلی امکانات کمتری به خودرو اضافه می‌شود.

آئودی R8 V10 RWS سیستم تمام چرخ محرک خود را از دست می‌دهد و به همراه آن، ۱۱۰ پوند (۵۰ کیلوگرم) از وزن خودرو نیز کاهش می‌یابد. پورشه در هنگام ایجاد پکیج تورینگ رویکرد مشابهی با نسخه معمولی 911 GT3 داشت. خریداران این خودروی آئودی همان خودروی GT3 معمولی را فقط به همراه یک بال عقب بزرگ دریافت می‌کنند. در پیست ممکن است این خودروی نیروی رو به پایین کمی داشته باشد؛ اما در جاده‌های عمومی احتمالا خریداران این خودرو به خاطر توجه کمی که به این مسئله شده است، از پورشه قدردانی کنند.

audi R8 RWS vs Porsche GT3 911

هیچ کسی خودروی آئودی R8 یا پورشه 911 را با تویوتا پریوس اشتباه نمی‌گیرد. این خودروها بدون توجه به این‌که شما چگونه آن‌ها را سفارش می‌دهید، خودروهای کوپه‌ با کارایی بالا هستند. به لطف یک پیشرانه ۵۴۰ اسب بخار خورجینی ۱۰ سیلندر که درست در پشت صندلی راننده قرار دارد، شرکت آئودی کمی نسخه RWS را از نسخه معمولی متفاوت کرده است. اکثر علاقه‌مندان به رانندگی هاردکور ممکن است در خیابان نسخه RWS خودروی آئودی R8 را با هر  خودروی R8 دیگری اشتباه بگیرند. در این نسخه نوار قرمز روی بدنه خودرو هم یک گزینه اختیاری محسوب می‌شود و در صورت تمایل مشتری می‌تواند حذف شود.

شرکت پورشه برای جلب توجه علاقه‌مندان رانندگی هاردکور در مدل تورینگ GT3، بال جالب توجه عقب را برداشت و چرم داخلی راحت‌تری به فضای داخلی اتاق اضافه کرد. اگر شما همچنان دوست دارید با این خودرو رانندگی کنید، باید بدانید که GT3 تورینگ خودرویی مخصوص راننده است، نه افراد دیگر؛ اگر می‌خواهید فقط به آن نگاه کنید و لذت ببرید، به مدل GT3 معمولی نگاه کنید که جذابیت بیرونی بیشتری دارد.

اگر این ایده را دوست دارید که یک خودروی آئودی R8 داشته باشید که به‌عنوان یک خودروی مسابقه لمانز GT، ویژه‌ی خیابان‌ها ساخته شده باشد و بتوانید با آن مانند یک خودروی مسابقه‌ای رانندگی کنید، می‌توانید خودروی R8 V10 RWS را سفارش دهید. طبق آخرین اخبار تنها ۹۹۹ دستگاه از این کوپه ساخته خواهد شد و حتی روی داشبورد هم یک پلاک شماره‌دار نصب می‌شود تا خریداران بدانند که این یک خودروی نسخه تولید محدود است.

اما پس از دیدن آنچه سوداگران با قیمت نسخه محدود 911 R انجام دادند، پورشه با جهت‌گیری متفاوتی با نسخه تورینگ 911 GT3 رفتار کرده است. تا زمانی که پورشه خودروی 911 GT3 را ارائه کند، خریداران می‌توانند پکیج تورینگ را به‌عنوان یک گزینه بدون هزینه اضافه کنند. به‌استثنای این‌که راننده باید به‌طور کامل یک کاپوت و گلگیر فیبر کربنی و یک سقف منیزیمی داشته باشد؛ حالا هیچ دلیلی برای پرداخت هزینه اضافه برای مدل دست دوم خودروی پورشه 911 R وجود ندارد.

audi R8 RWS vs Porsche GT3 911

هر دوی این خودروها در مورد لذت نامحدود تجربه رانندگی، زیاده‌خواه هستند؛ زیرا آن‌ها به دنبال به حداکثر رساندن امتیازات عملکردی خود هستند. آئودی ادعا می‌کند نسخه R8 V10 RWS می‌تواند در زمان بسیار کم ۳.۷ ثانیه به سرعت ۶۲ مایل بر ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) برسد؛ درحالی‌که مدل کانورتیبل این خودرو با یک‌دهم ثانیه پس از آن قرار دارد.

پورشه رکوردهای شتاب‌گیری را برای نسخه تورینگ خودروی پورشه 911 GT3 منتشر نکرده است. این خودرو از یک پیشرانه ۵۰۰ اسب بخاری تنفس طبیعی چهار لیتری تخت ۶ سیلندر استفاده می‌کند که در مدل GT3 معمولی هم عرضه می‌شود؛ اما انتظار می‌رود که در مقایسه با همتای آئودی خود سرعت‌گیری ۰ تا ۶۲ مایل بر ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) را در ۳.۴ ثانیه با سیستم دوکلاچه PDK طی کند و با سیستم انتقال قدرت دستی نیز ۳.۹ ثانیه طول بکشد.

بیشتر افراد فکر می‌کنند پورشه برای خودروهایی که ارزش کمی دارند مبلغ خیلی زیادی از مشتریان می‌گیرد و طبیعی است که شما فکر می‌کنید پکیج تورینگ هم هزاران دلار به قیمت 911 GT3 اضافه می‌کند؛ اما در واقع این‌طور نیست. شاید برای عقب‌نشینی دلالان در مورد خودروی پورشه 911 R، پورشه پکیج تورینگ را یک گزینه اختیاری بدون هزینه انتخاب کرد. بنابراین تا زمانی که شما ۱۴۴,۶۵۰ دلار برای خرید GT3 معمولی دارید، می‌توانید از گزینه اختیاری GT3 تورینگ هم سفارش دهید.

بیشتر از رفتار پورشه، قیمت آئودی R8 V10 RWS غیر منتظره است. آئودی می‌گوید قیمت این خودرو در اروپا از ۱۴۰ هزار یورو شروع خواهد شد که نسبت به ارزان‌ترین مدل اروپایی آئودی R8، حدود ۲۶هزار یورو ارزان‌تر است. درست است؛ آئودی برای نسخه محدود R8 که با تمرکز بر راحتی راننده طراحی و تولید شده، قیمت‌گذاری پایینی انجام داده و هنوز توضیح بیشتری در مورد علت این کار نداده است. 

درحالی‌که هنوز قیمت این خودرو در ایالات متحده منتشر نشده است، گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهند که قیمت پایه این خودرو با کاهش مشابهی از ۱۴۰ هزار دلار شروع شود. در دنیای خودروهای سوپراسپرت با پیشرانه میانی خورجینی ۱۰ سیلندر، این قیمت‌گذاری بسیار نادر و مصداق ارزان‌فروشی است.

audi R8 RWS vs Porsche GT3 911
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات