آمار توزیع نسخه‌های اندروید در سپتامبر ۲۰۱۷

پنج‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آمار توزیع نسخه‌های مختلف سیستم‌ عامل اندروید برای ماه سپتامبر ۲۰۱۷ منتشر شد.
تبلیغات

درحالی‌که اکنون توجهات بسیاری از رسانه‌ها به رویداد جدید اپل معطوف است، گوگل نسخه‌های پلتفرم خود را در داشبورد توسعه‌دهندگان به‌روزرسانی کرده است. در حال حاضر اندروید به‌خوبی یکپارچه نشده و بر اساس آمار جدید، همچنان تغییر قابل توجهی در نرخ استفاده از نسخه‌های مختلف این سیستم عامل دیده نمی‌شود؛ اندروید نوقا در ماه جاری به روند رو به رشد خود ادامه داد و درصد توزیع اندروید مارشمالو در این ماه با کاهش همراه بود. همچنین تاکنون نشانه‌ای از اندروید اوریو دیده نمی‌شود. در ادامه می‌توانید تغییرات درصد توزیع نسخه‌های اندروید را برای ماه جاری مشاهده کنید.

امار اندروید در سپتامبر ۲۰۱۷

تغییرات این ماه کاملا واضح و مشخص هستند. هر دو نسخه‌ی اندروید نوقا بر اساس آمار جدید، کمی رشد داشته‌اند و سهم کلی این دو نسخه تا این لحظه به ۱۵.۸ درصد رسیده است. برای مقایسه باید اشاره کنیم که سهم اندروید مارشمالو در بازه‌ی زمانی مشابه سال قبل، سه درصد نسبت به سهم اندروید نوقا بیشتر بود. سهم سایر نسخه‌های اندروید از جمله مارشمالو نیز در ماه جاری کمتر از یک درصد کاهش یافته است. 

گوگل چند هفته قبل، انتشار آپدیت اندروید اوریو را برای گوشی‌های هوشمند سری پیکسل و نکسوس آغاز کرده؛ اما سهم این نسخه از سیستم عامل موبایل گوگل همچنان زیر ۰.۱ درصد است و به همین جهت نام اندروید اوریو در لیست ماه سپتامبر دیده نمی‌شود. امید می‌رود که پروژه‌ی Treble در آینده بتواند سرعت گسترش نسخه‌های جدید سیستم عامل اندروید را افزایش دهد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات