۱.۶ میلیون کامپیوتر هک شده در سطح جهان برای هکرها معدن‌ کاوی می‌کنند

پنج‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آخرین آمارهای ارائه‌شده نشان از این دارند که در سال جاری میلادی بیش از ۱.۶ میلیون کامپیوتر هک شده برای هکرها معدن‌کاوی می‌کنند.
تبلیغات

از جمله‌ی بزرگ‌ترین کاربران و علاقه‌مندان به پول رمزنگاری‌ شده در دنیای مجازی، هکرها و افرادی هستند که کسب و کار آن‌ها در دنیای حقیقی به‌نوعی جرم محسوب می‌شود؛ چراکه بیت‌کوین امکان ردیابی و مشخص کردن هویت کاربران را در اختیار مراجع قضایی و امنیتی قرار نمی‌دهد. این گروه از افراد، پول‌های رمزنگاری شده‌ای نظیر بیت‌کوین را جایگزین ارزهای رسمی موجود کرده‌اند تا از این طریق، عملکرد مالی آن‌ها قابل پیگیری و شناسایی نباشد. اما این تنها روشی نیست که می‌توان از بیت‌کوین سوءاستفاده کرد. هکرها در دنیای مجازی نیز با نفوذ در رایانه‌های قربانیان و در اختیار گرفتن کنترل کامپیوترهای این افراد، اقدام به معدن‌کاوی می‌کنند. یکی از روش‌های درآمدزایی در دنیای پول رمزنگاری شده، معدن‌کاوی و درآمدزایی به این روش است؛ به‌طوری‌که رایانه‌ها با بهره‌گیری از قدرت پردازشی، اقدام به حل مسئله می‌کنند و در عوض، سهمی از پول رمزنگاری شده را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند. هکرها با استفاده از چنین روشی از رایانه‌های قربانیان خود بدون اطلاع درآمدزایی می‌کنند.

بر اساس آخرین آمار ارائه‌شده توسط کسپرسکی، هرساله رایانه‌های آلوده به بدافزارهایی که نرم‌افزارهای مخصوص معدن‌کاوی را نصب می‌کنند، بیشتر می‌شود و این آمار از سال ۲۰۱۱ روند صعودی به خود گرفته است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط این مؤسسه، تعداد رایانه‌های آلوده برای معدن‌کاوی در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۱.۶۵ میلیون دستگاه رسیده است. نکته‌ی جالب اینجا است که مجموع رایانه‌های آلوده‌شده در ۲۰۱۶ کمتر از ۱.۸ میلیون دستگاه بود. اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارتد که رایانه‌های مورد نظر فقط جزو کامپیوترهای خانگی نیستند و سرورها را نیز شامل می‌شوند.

حجم معدن کاوی از طریق هک

کسپرسکی میزان پول‌های رمزنگاری شده کسب‌شده به این روش را اعلام نکرده؛ حال آنکه یکی از بات‌های مخصوص معدن‌کاوی روی کامپیوترهای هک شده، در کیف پول الکترونیکی خود بیش از ۲۰۰ هزار دلار موجودی داشته است.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، محبوب‌ترین پول‌های رمزنگاری شده که به این روش معدن‌کاوی می‌شوند، Zcash و Monero هستند. دلیلی که هکرها با استفاده از رایانه‌های هک شده به سراغ پول‌های رمزنگاری نام‌آشنا نمی‌روند این است که گزینه‌هایی نظیر بیت‌کوین برای معدن‌کاوی فرایند بسیار طولانی و سختی دارند؛ چراکه پول‌هایی نظیر بیت‌کوین به قدرت بالای پردازشی نیاز دارند. امروزه معدن‌کاوی بیت‌کوین توسط افرادی انجام می‌شود که سرورهای متعددی در اختیار گرفته و از این طریق به کسب درآمد مشغول‌اند. این‌گونه معدن‌کاوی در کشوری نظیر چین انجام می‌شود؛ از این‌رو استفاده از رایانه‌های شخصی برای معدن‌کاوی بیت‌کوین امری بی‌معنی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات