پس از اپل، سامسونگ بیشترین سود را از آیفون 10 خواهد برد

چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌ نظر می‌رسد که کسب‌وکار تولید نمایشگر‌های سامسونگ با تأمین پنل‌های OLED مورد نیاز iPhone X به سود هنگفتی دست خواهد یافت.
تبلیغات

اپل شب گذشته از گوشی هوشمند پرچم‌دار خود با نام آیفون ۱۰ رونمایی کرد. کوپرتینونشین‌ها آیفون ۱۰ را آینده‌ی گوشی‌های هوشمند می‌دانند. درحالی‌که هنوز نمی‌توان در خصوص صحت و سقم ادعای اپل به‌صورت قطعی اظهار نظر کرد؛ اما چنانچه iPhone X به محصولی موفق در بازار رقابتی‌ گوشی‌های هوشمند بدل شود، سامسونگ نیز از این موضوع سود خواهد برد.

آیفون ۱۰ نخستین گوشی هوشمندی است که اپل با نمایشگر OLED رونمایی کرده است. با وجود آنکه کوپرتینونشین‌ها از نمایشگر آیفون ۱۰ با نام «سوپر رتینا» یاد می‌کنند؛ اما سامسونگ وظیفه‌ی تأمین پنل‌های OLED مورد نیاز برای این گوشی را بر عهده دارد؛ هرچند اپل هیچ اشاره‌ای به این موضوع در طول مراسم شب گذشته نکرد.

البته باید خاطرنشان کنیم که در حقیقت اپل در این خصوص حق انتخابی ندارد. سامسونگ تنها تأمین‌کننده‌ای است که توانایی تولید پنل‌های با کیفیت بالای مورد نیاز اپل را دارد. کره‌ای‌ها ۸۹ درصد از بازار نمایشگرهای OLED را در اختیار دارند. از این رو اپل تنها قادر به تأمین پنل‌های OLED مورد نیاز برای آیفون ۱۰ از جانب اصلی‌ترین رقیب خود در بازار گوشی‌های هوشمند است.

گزارش‌های اخیر حکایت از آن دارند که سامسونگ برای هر پنل OLED برچسب قیمتی ۱۲۰ تا ۱۳۰ دلار را انتخاب کرده است و در حقیقت موضع قدرتمند این شرکت در بازار پنل‌های OLED،‌ آزادی عمل زیادی در اختیار آن قرار می‌دهد. بر اساس پیش‌بینی‌ تحلیل‌گران، اپل در سال جاری میلیون‌ها دستگاه آیفون ۱۰ به‌فروش خواهد رساند و در این بین، کسب‌وکار پنل‌های OLED سامسونگ نیز سوددهی بسیار بالایی تجربه خواهد کرد.

به‌ نظر می‌رسد که اپل طی چند سال آینده ناچار به سفارش تولید پنل‌های OLED مورد نیاز خود به سامسونگ خواهد بود؛ چرا که در حال حاضر هیچ‌کدام از تأمین‌کنندگان قادر به برآورد پیش‌نیازهای اپل نیستند و ژاپن دیسپلی که بیش از ۵۰ درصد پنل‌های LCD آیفون‌‌ها را تأمین می‌کند، احتمالا تا سال ۲۰۱۹ قادر به تولید انبوه پنل‌ OLED نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات