آیفون 10 با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی، ۱۱۵۰ دلار قیمت دارد

چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
اگرچه قیمت پایه‌ی آیفون ایکس ۹۹۹ دلار است، اما قیمت مدل ۲۵۶ گیگابایتی آن به ۱۱۴۹ دلار می‌رسد.
تبلیغات

اپل در جریان معرفی آیفون‌های جدید خود، در اسلایدی که برای مقایسه‌ی قیمت مدل‌های مختلف آیفون ارائه کرده بود، قیمت پایه‌ی آیفون ایکس را ۹۹۹ دلار اعلام کرد. البته قیمتِ تقریبا ۱۰۰۰ دلاری آیفون جدید اپل خبر تازه‌ و غیر منتظره‌ای نبود؛ چراکه پیش از این نیز در شایعات، این قیمت برای گوشی هوشمند اپل تقریبا قطعی شده بود. اما خبر غی رمنتظره‌ای که تقریبا در هیچ‌کدام از شایعات و گمانه‌زنی‌ها به آن اشاره نشده بود، وجود آیفونی با قیمتی بالاتر از ۱۰۰۰ دلار است.

قیمت آیفون ایکس

با توجه به بار سنگین روانی قیمت بالا و تأثیر منفی آن بر مخاطب، اپل این بار بازه‌ی قیمتی گوشی جدید خود را در جریان مراسم معرفی مشخص نکرد و تنها به آوردن عبارت «From $999» در پایین تصویر آیفون ایکس در اسلاید مربوطه بسنده کرد. اما با مراجعه به وب‌سایت اپل متوجه می‌شویم که مدل خاکستری فضایی آیفون ایکس مجهز به ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و سیم‌کارت AT&T، قیمتی برابر با ۱۱۴۹ دلار دارد.

البته این قیمت تنها مختص آمریکا است و ممکن است در سایر کشورها هزینه‌ی خرید پرچم‌دار جدید اپل از این نیز بیشتر باشد. برای مثال قیمت آیفون ایکس ۲۵۶ گیگابایتی در استرالیا برابر با ۱۸۲۹ دلار این کشور (معادل ۱۴۶۶ دلار آمریکا) است، که در نوع خود رکوردی بین تلفن‌های هوشمند معمولی (منظور از معمولی تلفن‌های غیر جواهرکاری شده و نسخه محدود یا Limited Edition است) محسوب می‌شود.

به‌ نظر می‌رسد اپل بهتر از هر کسی متوجه است که برچسب قیمتی بالای ۱۰۰۰ دلار برای یک گوشی هوشمند بار تبلیغاتی خوبی با خود به همراه نمی‌آورد و در نتیجه سعی دارد به‌جز صفحه‌ی خرید این محصول در سایت خود، در جای دیگری به آن اشاره نکند.

نظر شما در مورد قیمت بالای ۱۰۰۰ دلار برای آیفون چیست؟ آیا حاضرید تا این میزان برای یک گوشی هوشمند هزینه کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات