مرسدس S560e، سوپرلوکس هیبریدی معرفی شد

چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
جدیدترین عضو خانواده‌ی کلاس S مرسدس بنز، نه‌تنها اشرافی و جذاب خواهد بود، که به لطف فناوری پلاگین هیبریدS560e، پاک و دوست‌دار طبیعت است.
تبلیغات

مدل S560e، یک خودروی پلاگین هیبرید است که طبیعتا، می‌تواند با تکیه بر باتری‌ها و بی‌نیاز از بنزین هم، مورد استفاده قرار گیرد. این محصول لوکس، می‌تواند همراه با شارژر فوق سریع مرسدس بنز به قدرت ۷.۲ کیلووات ساعت خریداری شود و پس از شارژ کامل باتری‌های ۱۳.۵ کیلووات ساعت، تا مسافت ۵۰ کیلومتر حرکت تمام الکتریکی داشته باشد. این خودرو، امروز در نمایشگاه خودروی فرانکفورت معرفی شد.

از دیدگاه کارشناسان، فناوری پلاگین هیبرید می‌تواند، کلید رسیدن به هوای پاک در آینده‌ی نزدیک باشد. این نوع خودروها، به راننده امکان استفاده از موتور برقی در شهر و بهره‌گیری از پیشرانه‌ی برقی-بنزینی کم‌مصرف در سفرهای بین شهری می‌دهد. مدل‌های پلاگین هیبرید، با امکان اتصال به برق شهری، هزینه‌ی مصرف سوخت پاینی ارائه می‌کنند، درحالیکه پرقدرت و کارآمد نیز هستند.

Mercedes S560e

مرسدس S560e، قدرت ۳۶۷ اسب بخار از پیشرانه‌ی بنزینی ۶ سیلندر و ۱۲۰ اسب بخار هم، از موتور الکتریکی دریافت می‌کند. نسل سوم جعبه‌دنده‌های اتوماتیک و ۹ سرعته‌ی مرسدس موسوم به 9G ترونیک پلاس، سیستم کنترل گشتاور و حتی موتور الکتریکی این خودرو، مخصوص پیشرانه‌های هیبریدی مرسدس بنز طراحی شده‌اند و در نمونه‌های بنزینی، موجود نخواهند بود. شرکت مشهور بوش، در کنار مرسدس بنز به ساعت تجهیزات الکتریکی S560e کمک کرده است تا موتور برقی، گشتاور فوق تصور ۴۴۰ نیوتن‌متر داشته باشد.

Mercedes S560e

نسل جدید باتری‌ها، در S560e وجود دارد که به جای ترکیباتی لیتیون یون و فسفات (LiFePo) از لیتیوم، نیکیل، منیزیم و کوبالت (Li-NMC) استفاده می‌کند. این فناوری، کمک می‌کند تا ظرفیت هر سلول باتری، از ۲۲ آمپر ساعت به ۳۷ آمپر ساعت، افزایش یابد. از سویی دیگر، علاوه بر افزایش ظرفیت مجموع باتری‌ها که تقریبا دو برابر مدل‌های قبلی و ۱۳.۵ کیلووات ساعت است؛ فضای کمتری نیز اشغال کند تا حجم مفید صندوق عقب، از ۳۹۵ لیتر به ۴۱۰ لیتر برسد.

Mercedes S560e

یکی از مهم‌ترین فناوری‌های موجود در S560e، حالت رانندگی اقتصادی (ECO Assist) است که با هماهنگ کردن انرژی مصرفی خودرو با اطلاعات ترافیکی، محدودیت‌های محلی و آپشن‌های ایمنی خودرو، اطلاعات مهم را ذخیره و با هدف افزایش کارایی؛ اعمال می‌کند. این بانک اطلاعاتی، شامل سبک رانندگی راننده در گذر زمان نیز، می‌شود. سیستم کمکی رانندگی اقتصادی با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارد، زمانی که پای راننده از روی پدال برداشته می‌شود، اقدام به شارژ باتری‌ها خواهد کرد، درحالیکه سرعت خودرو ثابت است و به حرکت ایمنی خود ادامه می‌دهد.

Mercedes S560e

از آپشن‌های رفاهی و مدرن مرسدس بنز، که در همه‌ی نسخه‌های S560e وجود خواهند داشت، سیستم آمادگی آب و هوا (Pre-entry climate) است. به لطف این فناوری، خودرو اقدام به پیش‌بینی درجه‌ی حرارت محیط می‌کند، با توجه به مسیر حرکتی در ناوبری ماهواره‌ای خواهد کرد تا بتواند تجهیزات مربوط به سرمایش و گرمایش، از جمله تهویه‌ی مطبوع، سردکن و گرم‌کن داخل صندلی‌ها و فرمان، سیستم ضد بخار شیشه‌ها و آینه‌های بغل را در حالت آماده باش قرار دهد. با این اوصاف، سرنشینان مرسدس S560e، همواره از بهترین شرایط داخل خودرو لذت خواهند برد و تغییرات دما در خارج از کابین را، احساس نخواهند کرد.

Mercedes S560e

در حالیکه خودروسازان بزرگ دنیا، مثل ولوو، بی‌ام‌و، فولکس واگن، آئودی و جگوار، تمرکز زیادی بر محصولات تمام الکتریکی دارند، مرسدس بنز در حال توسطعه‌ی فناوری‌های مربوط به خودروهای پلاگین هیبرید است. هرچند که استفاده از این نوع پیشرانه، در مدل‌هایی پهن‌پیکر مثل کلاس S، چندان چالش برانگیز نیست، با ابداع یک پلت‌فرم هوشمند و تغییرپذیر، به زودی تمامی محصولات مرسدس بنز، در نمونه‌ی پلاگین هیبرید نیز، قابل خرید خواهند بود و حتی محدودیتی در ساخت مدل‌های فرمان راست (مخصوص کشورهایی نظیر بریتانیا، استرالیا، هندوستان، چین و...) وجود ندارد.

با تولید مرسدس C350e با بدنه‌ها‌ی سدان، استیشن و نسخه‌ی محور بلند (لانگ ورژن مخصوص بازار چین) در کنار مدل‌های 4MATIC از GLE500e ، GLC 350e و E350e، مرسدس بنز دارای بیشترین تنوع محصول دنیا در زمینه‌ی خودروهای پلاگین هیبرید است و با عرضه‌ی S560e به جای S500e، دارای هشت محصول مختلف از این نوع، خواهد بود.

Mercedes S560e
Mercedes S560e
Mercedes S560e
Mercedes S560e
Mercedes S560e
Mercedes S560e
Mercedes S560e
Mercedes S560e
Mercedes S560e
Mercedes S560e
Mercedes S560e
Mercedes S560e
Mercedes S560e
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات