برتری فاحش تراشه‌ A11 اپل در بنچمارک گیک‌بنچ نسبت به رقبا

سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
نتایج بنچمارک گیک‌بنچ منتسب به تراشه‌ی A11 اپل نشان از برتری فاحش این تراشه بر اسنپدراگون ۸۳۵ و اکسینوس ۸۸۹۵ دارد.
تبلیغات

بر اساس اطلاعاتی که توسعه‌دهندگان از کدهای iOS 11 به‌ دست آورده‌اند، تراشه‌ی A11 که قرار است قلب تپنده‌ی آیفون‌های جدید اپل باشد، از ۶ هسته‌ی پردازشی بهره می‌برد. از بین هسته‌های یادشده، دو هسته‌ی قدرتمند موسوم به Monsoon وظیفه‌ی انجام پردازش‌های سنگین را برعهده دارند؛ اما چهار هسته‌ی باقیمانده که اپل آن‌ها را Mistral‌ می‌نامد، پردازش‌های سبک و روزمره را انجام خواهند داد.

باید خاطرنشان کنیم که تراشه‌ی A10 Fusion به‌کاررفته در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس از چهار هسته‌ی پردازشی شامل دو هسته‌ی قدرتمند و دو هسته‌ی کم‌مصرف تشکیل شده است؛ اما تراشه‌ی A10X که به آیپدهای پروی به‌روزرسانی‌شده‌ی اپل قدرت می‌بخشد، از سه هسته‌ی قدرتمند Hurricane و سه هسته‌ی کم‌مصرف موسوم به Zephyr بهره می‌برد. 

گزارش‌ها حکایت از آن دارند که اپل تراشه‌ی A11 را با یک کمک‌پردازنده (Co-Processor) همراه خواهد کرد که آن را Neural Engine می‌نامد. گفته می‌شود که این تراشه‌ی کمکی وظیفه‌ی پردازش ورودی‌های مبتنی بر ادراک حسی و محاسبات Face ID را برعهده خواهد داشت.

A11 گیک بنچ

اما اطلاعات یادشده به چه مفهومی هستند؟ گفته می‌شود تراشه‌ی A11 که دومین تراشه‌ی اپل با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری به‌شمار می‌رود، یکی از قدرتمندترین تراشه‌های دنیای موبایل خواهد بود و نتایج حاصل از اجرای آزمون گیک‌بنچ روی یک دستگاه مرموز موسوم به iPhone 10.5 به این گمانه‌زنی قوت می‌بخشد.

بنچمارک گیک‌بنچ، وجود یک تراشه‌ی ۶ هسته‌ای - که احتمالا برای نخستین‌ بار روی یک آیفون استفاده شده است - و حافظه‌ی رم سه گیگابایتی را روی دستگاهی به نام iPhone 10.5 نشان می‌دهد؛ اما مهم‌تر از همه، عملکرد خارق‌العاده‌ی این تراشه‌ی ۶ هسته‌ای در آزمون تک و چندهسته‌ای گیک‌بنچ است.

ظاهرا تراشه‌ی A11 امتیاز ۴۰۶۱ را در آزمون تک‌هسته‌ای گیک‌بنچ کسب کرده و در آزمون چندهسته‌ای به امتیازی نزدیک به ۱۰,۰۰۰ دست یافته است که این مسئله عملکرد خارق‌العاده‌ی آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ایکس را نوید می‌دهد؛ گوشی‌هایی که قرار است ساعاتی دیگر در سالن‌ همایش‌های استیو جابز رونمایی شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات