اوپل آمپرا؛ ۷۵۰ کیلومتر با یکبار شارژ

جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اوپل از مدل الکتریکی Ampera-e رونمایی کرده است که به نوعی برادر دو قلوی شورولت بولت در بازار اروپا محسوب می شود و دارای برد مناسبی با هر بار شارژ است.
تبلیغات

اوپل امپرا e نسخه‌ای اقتباس شده از شورلت بولت الکتریکی است که برای بازار اروپا آماده شده است و شاید در این دوره و زمانه جزو امن ترین ماشین‌های بازار نباشد اما در نهایت، خودرویی کارامد در حوضه خودروهای بدون آلایندگی محسوب می‌شود.

این مقایسه فقط از نظر اعدادی که شرکت سازنده ارائه کرده نیست، بلکه این ساخته‌ی ژرمن‌ها در دنیای واقعی به رقم حیرت انگیز ۷۵۰ کیلومتر پیمایش فقط با یکبار شارژ رسیده است.

بر طبق گفته های موسسه‌ی NEDC، اوپل امپرا قبل از اتمام شارژ می‌تواند حدود ۵۲۰ کیلومتر را طی کند و این در حالی است که موسسه‌ی WLTP، که تست‌های مختصر ولی دقیقی از خودروها می‌گیرد رقم ۳۸۰ کیلومتر پیمایش به صورت متوسط را اعلام کرده است. محصول الکتریکی اوپل، در زمانی حدود ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اوپل آمپرا

هرچند دو مجری تلویزیونی برنامه Auto Mobil از شبکه VOX تلویزیون آلمان، گشت و گذاری تدارک دیده است که بدون حتی یکبار شارژ با این خودرو به رقم حیرت‌آور ۷۵۰ کیلومتر با یکبار شارژ دست یافته‌اند. البته آن‌ها از گفتن این مطلب سر باز می‌زنند که بیش از حد معمول سرعت خود را کم کرده بودند، یعنی در طول این سفر سرعت خود را بین ۴۰ الی ۵۰ کیلومتر بر ساعت حفظ می‌کردند. همچنین مطمئن هستیم که این تیم نهایت استفاده از سیستم بازیابی انرژی از طریق ترمز برده است و احتمالا در طول سفر حتی از سیستم صوتی، تهویه، گرمایش یا سرمایش هم استفاده‌ای نکرده‌اند.

اوپل آمپرا

این دو مجری سفر خود را از شهر گورلیتز در شرقی‌ترین بخش آلمان شروع کرده‌اند و سعی بر این داشته‌اند تا با  یکبار شارژ، خود را به غربی‌ترین شهر آلمان یعنی آخن برسانند. در هنگام مسافرت آن‌ها به جاده‌هایی بر خورد کرده‌اند که تحت عملیات ترمیم و بازسازی بوده که در نهایت آن‌ها را مجبور کرده است که مسیر خود را حدود ۲۰ کیلومتر طولانی‌تر کنند که همین ۲۰ کیلومتر افزایش طول سفر باعث ناکامی آنان در رسیدن به شهر آخن شده است.

این مسافرت برای دو گزارشگر که از جاده‌های اصلی کشور آلمان استفاده می‌کردند و مسافتی به طول ۷۵۴.۹ کیلومتر را طی کرده‌اند چیزی کمتر از ۲۵ ساعت و ۳۰ دقیقه به طول انجامید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات