تویوتا C-HR نسخه‌ی Hy-Power معرفی شد

شرکت تویوتا در آستانه نمایشگاه IAA از مدل مفهومی جدید C-HR رونمایی کرد که های‌-پاور نام دارد.

تویوتا با معرفی مدل C-HR در اواخر سال ۲۰۱۶، به‌طور جدی به بازار کراس‌اوورهای سایز متوسط وارد شد و از همان ابتدا توانست موفقیت‌های بی‌شماری کسب کند. طراحی خاص و تهاجمی C-HR در کنار حس سواری خاص آن سبب ایجاد تغییرات آنی در بازار کراس‌اوورها شد. از دلایل استقبال بی‌نظیر ۷۵ درصدی اروپاییان از C-HR، می‌توان بهره‌گیری از پلتفرم جدید تویوتا موسوم به TNGA در کنار استفاده از آخرین نسل پیشرانه‌های هیبریدی تویوتا دانست. استقبال بی‌نظیر از این مدل، مهندسان تویوتا را وادار به بررسی امکان طراحی یک نسخه قوی‌تر از پیشرانه هیبریدی C-HR کرد. علاوه بر این، مهندسان تویوتا تصمیم گرفتند جزئیات بیشتری به طراحی خارجی C-HR بیفزایند و طراحی آن را حتی خاص‌تر و جذاب‌تر از قبل کنند.

طراحی بدنه

تویوتا با هدف تولید خودرویی با طراحی خاص و خوشایند، اقدام به رونمایی از این مدل مفهومی C-HR کرده است تا بتواند بیش از گذشته با مشتریان ارتباط برقرار کند و پاسخگوی سلیقه منحصربه‌فرد آن‌ها باشد. در این مدل مفهومی با تأکید بر ظاهر خاص و حس سواری دلچسب و الته جالب C-HR، تویوتا قلب مشتریان خود را هدف گرفته است. تویوتا در طراحی مدل مفهومی جدید نیز از طراحی الماس‌گونه C-HR استفاده کرده است. کیفیت طراحی این مدل مفهومی در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و در آن به جزئیات توجه ویژه‌ای شده است. طراحی تهاجمی خارجی Hy-Power به‌نوعی توان بالاتر پیشرانه آن را نیز یادآور می‌شود، پیشرانه‌ای که خبر از توسعه فعالیت‌های تویوتا در عرصه پیشرانه‌های هیبریدی می‌دهد.

تویوتا سی‌اچ‌آر hy-power

از آغاز پروژه طراحی مدل مفهومی C-HR Hy-Power، هدف مهندسان تویوتا ایجاد تغییرات اساسی در ظاهر C-HR و استفاده از المان‌های گوناگون برای جلب توجه نبوده است. در حقیقت، این مدل مفهومی دقیقا از بدنه مشابه C-HR موجود ساخته شده است و مهندسان تنها با تمرکز بر ویژگی‌های طراحی سی‌آچ‌آر و استفاده نوآورانه از رنگ‌ها و همچنین توجه به جزئیات، ظاهر این مدل مفهومی را خلق کرده‌اند. طراحان با الهام از نحوه تبدیل کربن به الماس در طبیعت و ایجاد تضاد میان خطوط تیز بدنه و سطوح پیچیده آن، از رنگ مات نقره‌ای کربنی تیره برای رنگ‌آمیزی بدنه و رنگ نارنجی گدازه‌ای برای سقف، ستون‌ها، قاب آیینه‌ها، قسمت پشتی جلوپنجره و همچنین قسمت‌هایی از چراغ‌های جلو استفاده کرده‌اند. رنگ‌آمیزی منحصربه‌فرد سقف خودرو با الهام از طرح الماس سبب ایجاد تضادی چشم‌نواز میان اجزای مختلف آن شده است. طراحان با استفاده از رنگ مشکی براق در قسمت پایین سپر جلوی خودرو، قسمت بالای آرم تویوتا در جلوی خودرو وروی خمیدگی‌های فرمان و همچنین استفاده از رنگ کروم تیره برای تزئینات چراغ‌ها، قاب پنجره‌ها و رینگ‌های ۲۰ اینچی آلومینیومی آن، زیبایی این مدل مفهومی را دوچندان کرده‌اند.

تویوتا سی‌اچ‌آر hy-power

ویژگی‌های طراحی داخلی

طراحی داخلی این مدل مفهومی، انعکاس جذابی است از نمای خارجی آن. در طراحی داخلی نیز از رویکرد بازی با رنگ‌ها استفاده شده است. رنگ غالب در لوازم داخلی مشکی است و برای تزئین آن از رنگ نارنجی اجراشده روی بدنه استفاده شده است. صندلی‌های خودرو از جنس چرم مشکی هستند و تکیه‌گاه سر و کناره‌های آن‌ها با رنگ نارنجی تزئین شده است. نشیمن‌گاه و تکیه‌گاه صندلی‌ها با الگوی دوخت الماسی تزئین شده‌اند و همین ترکیب برای رودری‌ها نیز رعایت شده است. در قسمت پنل مرکزی خودرو تضاد بین مشکی و نارنجی ادامه دارد و فریم سیستم چندرسانه‌ای لمسی تویوتا تاچ ۲ با رنگ نارنجی تزئین شده است.

تویوتا سی‌اچ‌آر hy-power

پیشرانه جدید هیبریدی

این مدل مفهومی بر اساس استفاده از یک سیستم تولید و انتقال قدرت جدید ساخته شده است. پیشرانه جدید توانایی تولید قدرت بیشتری نسبت به مدل استاندارد فعلی دارد و نویدبخش اتخاذ استراتژی جدید و آینده‌نگرانه از سوی تویوتا است که بر اساس آن، تمامی مدل‌های پایه به پیشرانه‌های با عملکرد بالا مجهز خواهند شد. تویوتا توضیح بیشتری درباره‌ی توانایی‌های فنی این خودرو ارائه نکرده است.

نمایشگاه خودرو فرانکفورت

پوشش اختصاصی زومیت از

نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۷

مهم‌ترین رویداد خودرویی جهان

منبع .motor

مقاله های مرتبط

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده