چگونه به بهترین نحو با دیگر شرکت‌ها قرارداد ببندیم

در هر کسب‌و‌کاری، معامله با سرمایه‌گذاران یا دیگر شرکای تجاری اجتناب ناپذیر است. هرچقدر کیفیت قرارداد بیشتر باشد، میزان درآمد برند نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

تبلیغات

مشارکت، جنبه‌ی لازم و ضروری همه‌ی کسب‌و‌کارها است. گاهی اوقات همکاری با شرکت‌های بزرگ می‌تواند باعث افزایش اعتبار شرکت‌های کوچک‌تر شود. بنابراین در شرایط خاص باید نهایت استفاده را برد و با شرکت‌های بزرگ‌تر یا سرمایه‌گذاران قرارداد همکاری امضا کرد. فرانک تالاریکو (Frank Talarico) مدیرعامل شرکت Goodwill تا به حال با برندهای زیادی همکاری کرده است. ما در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت راهکارهای او را برای ایجاد یک همکاری خوب و ارزشمند با شرکت‌های دیگر بررسی کرده‌ایم.

deal

۱- آن‌ها باهوش‌تر از شما نیستند

هیچ فرصتی را تنها با این احتمال که شاید فرد مورد نظر علاقه‌ای به همکاری نداشته باشد از دست ندهید. اکثر کسب‌و‌کارهای نوپا یا استارتاپ‌ها تنها به این دلیل که کوچک یا متفاوت هستند، احساس می‌کنند شرکت‌های بزرگ‌تر نمی‌خواهند با آن‌ها وارد معامله شوند. بستن یک قرارداد تنها زمانی امکان‌پذیر می‌شود که خودتان را به‌عنوان عضوی از کسب‌و‌کار آن‌ها در نظر بگیرید. هیچ موقع از آن‌ها نپرسید که آیا مایل به همکاری هستند یا خیر. در عوض ببینید چگونه می‌توانید به آن‌ها کمک کنید که به اهدافشان برسند و اینکه آن‌ها چگونه می‌توانند شما را در رسیدن به اهدافتان یاری کنند.

۲- از مراحل بالا شروع کنید

فرانک تالاریکو به‌عنوان متخصصی که تا به حال قراردادهای زیادی امضا کرده می‌گوید: «من همیشه از بالاترین مقام در سلسله مراتب یک شرکت شروع می‌کنم. البته ریسک مذاکره با روسا بالا است و ممکن است هرگز دیده نشوید. اما از طرف دیگر صحبت کردن با یک مدیرعامل به شما کمک می‌کند که صحبت‌های خود را واضح، مختصر و مفید بیان کنید. این کار همچنین این مزیت را دارد که افراد بالا رتبه از ابتدای کار در جریان شرایط شما قرار بگیرند.»

۳- آن‌ها را بخشی از کار خود بدانید

این قرارداد آغاز یک رابطه‌ی کاری است و طرف قرارداد هرگز نباید رقیب شما شود. در تمامی مراحل شفاف باشید و هرگز منافع خود را قربانی نکنید. شرکت طرف قرارداد باید در تمامی سود و زیان‌ها با شما شریک شود. در این صورت آن‌ها هم از هیچ کوششی برای پشت سر گذاشتن چالش‌ها دریغ نمی‌کنند و با تمام وجود برای موفقیت شما و خودشان تلاش می‌کنند. تلاش‌های هر دو گروه باعث می‌شود که هر دو برند به موقعیت بهتری در بازار دست پیدا کنند.

deal

۴- استراتژی مناسبی برای روابط عمومی داشته باشید

فراموش نکنید که شما قراردادی را برای افزایش مزیت هر دو طرف امضا کرده‌اید. این مزایا شامل افزایش روابط عمومی شرکت‌ها نیز می‌شود. هر چقدر روابط عمومی قوی‌تر باشد، برند شما بیشتر دیده خواهد شد. این موضوع به نفع شرکت است و امکان همکاری‌های آینده را افزایش خواهد داد. حتی بعد از گذشت مدتی مشاهده می‌کنید که شرکت‌های دیگر خودشان برای همکاری با شما پیش قدم خواهند شد.

۵- پیروزی‌ها را باهم جشن بگیرید

شما و همکارتان هر دو برای پیروزی تلاش کرده‌اید بنابراین این موفقیت را باهم جشن بگیرید. اعضای هر دو تیم را در یک رستوران دور هم جمع کنید و تجربیات خود را باهم به اشتراک بگذارید. این کار سبب آشنایی کارمندان یا یکدیگر و محکم شدن روابط میان آن‌ها می‌شود. هرچقدر آشنایی اعضای تیم بالاتر رود میزان اعتماد آن‌ها نیز به یکدیگر بیشتر خواهد شد. همه‌ی ما از همکاری با افرادی که دوستشان داریم لذت می‌بریم و این موضوع در مورد شرکت‌ها نیز صدق می‌کند. پروژه‌ها را با یکدیگر تقسیم کنید و بهترین عملکرد خود را ارائه دهید. هرچقدر روابط میان اعضای دو تیم بیشتر باشد، مدت همکاری میان آن‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع inc

مقاله های مرتبط

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده