رونمایی کاوازاکی از سری جدید نینجا H2

کاوازاکی، موتورسیکلت‌ساز مطرح ژاپنی، به‌تازگی از سری جدید مدل سوپرشارژر ۹۹۸ سی‌سی نینجا H2 رونمایی کرده است.

شرکت کاوازاکی به‌تازگی از سه موتورسیکلت جدید از سری نینجا H2 رونمایی کرده است که هر یک قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارند. به گزارش رسانه رسمی کاوازاکی، این شرکت ساخت موتورسیکلتی تمام‌عیار و مختص پیست را در دستور کار خود قرار داده است. در نتیجه، مهندسان کاوازاکی بدون وجود محدودیت‌های استاندارد تردد در خیابان و همچنین قوانین موجود برای شرکت در مسابقات، توانستند تنها بر عملکرد خالص متمرکز شوند. نتیجه این تمرکز و آزادی عمل، تولید موتورسیکلتی مجهز به پیشرانه‌ی چهارزمانه سوپرشارژ، موسوم به کاوازاکی نینجا H2R است. توان تولیدی شاهکار جدید کاوازاکی فراتر از تصور است و اولین موتورسیکلت چهارزمانه سوپرشارژی است که توسط یک شرکت بزرگ تولید می‌شود.

برای اخذ مجوز تردد در خیابان‌ها، کاوازاکی از نسخه‌ی H2 رونمایی کرد. این مدل با وجود شباهت‌های فنی با نسخه H2R، توانسته است مجوز تردد در خیابان‌ها را کسب کند و البته حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. سومین عضو جدید از سری نینجا، H2 کربن است که در سال ۲۰۱۸ به تولید خواهد رسید.

بسیاری از ویژگی‌های فنی سه محصول جدید کاوازاکی مشابه یکدیگر هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی با حجم ۹۹۸ سی‌سی و قدرت ۲۰۰ اسب بخار، سوپرشارژر اختصاصی، چارچوب بدنه مشبک، ابعاد مشابه، ویژگی‌های آیرودینامیک مشابه، سیستم محرک یک‌طرفه و ترمز‌های قدرتمند برمبو اشاره کرد.

کاوازاکی نینجا H2R

نینجا H2R تولید محدودی خواهد داشت و همان‌طور که اشاره شد، تنها مجوز استفاده در پیست‌ها را دارد. این نسخه فوق‌العاده، برای مدت کوتاهی در بازارهای منتخب عرضه خواهد شد؛بنابراین شیفتگان قدرتمند‌ترین موتورسیکلت سوپرشارژ دنیا باید برای رزرو یک دستگاه از آن حداکثر تا اواخر آبان‌ماه سال جاری، فرم سفارشی را که در وب‌سایت این شرکت موجود است کامل کنند و مبلغی به‌عنوان بیعانه به یکی از نمایندگی‌های مجاز کاوازاکی بپردازند.

نسخه استاندارد نینجا H2 نیز تولید محدودی خواهد داشت؛ اما برخلاف نسخه‌ی H2R، مجوز تردد در خیابان دارد. شرایط تولید و خرید نسخه‌های H2 و H2 کربن نیز دقیقا مشابه نسخه‌ی H2R است و بر اساس توصیه این شرکت، خریداران باید هرچه سریع‌تر اقدام به ثبت سفارش و پرداخت بیعانه کنند؛ چراکه تولید این محصولات جدید به‌شدت محدود خواهد بود.

قیمت پایه H2 استاندارد ۲۸ هزار دلار، نسخه‌ی کربن ۳۱ هزار دلار و مدل H2R معادل ۵۵ هزار دلار است. در جدول زیر مشخصات فنی نینجا H2 قابل مشاهده است:

مشخصات فنی نینجا H2
پیشرانهچهار زمانه، چهار سیلندر، سیستم خنک‌کننده‌ی مایع، دارای دو میل‌لنگ، ۱۶ سوپاپ، مجهز به سوپرشارژر
حجم پیشرانه۹۹۸ سی‌سی
قطر سیلندر × کورس پیستون۷۶ × ۵۵ میلی‌متر
حداکثر گشتاور۱۳۳.۵ نیوتن‌متر در ۱۰۵۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم۸.۵.۱
سیستم سوخت‌رسانیپاشش مستقیم
شمع‌هاTCBI
جعبه‌دنده۶ سرعته
انتقال قدرتزنجیر
زاویه محور فرمان / فاصله امتداد محور فرمان با خط عمود۲۴.۵ درجه / ۱۰.۴ سانتی‌متر
جابه‌جایی عمودی چرخ جلو۱۲ سانتی‌متر
جابه‌جایی عمودی چرخ عقب۱۳.۵ سانتی‌متر
سایز تایر جلو۱۲۰/۷۰-۱۷
سایز تایر عقب۲۰۰/۵۵-۱۷
فاصله دو محور۱۴۵ سانتی‌متر
سیستم تعلیق جلوAOS-II Fork
سیستم تعلیق عقبOhlins TTX36
ترمز جلودیسکی، دو دیسک با قطر ۳۳۰ میلی‌متر و کلیپرهای چهار پیستونه
ترمز عقبدیسکی، قطر ۲۵۰ میلی‌متر و کلیپر دو پیستونه
ظرفیت باک۱۷ لیتر
ارتفاع تا زین۸۳ سانتی‌متر
وزن۲۳۸ کیلوگرم
منبع rideapart

مقاله های مرتبط

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده