الکسا آمازون یادگیری مهارت‌های جدید را پیشنهاد می‌دهد

سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت جدید دستیار دیجیتال الکسا، یادگیری مهارت‌های جدید را پیشنهاد می‌دهد تا بتواند سؤال‌های تخصصی کاربران را در حوزه‌های مختلف، پاسخ دهد.
تبلیغات

الکسای آمازون که در بلندگوهای هوشمند اکو قرار دارد، یکی از برترین و محبوب‌ترین دستیارهای دیجیتال جهان محسوب می‌شود. این دستیار، قابلیت یادگیری مهارت‌های مختلف را هم دارد که میزان انعطاف‌پذیری آن را نشان می‌دهد.

در گذشته، کاربران برای اینکه بتوانند مهارت جدیدی  به این دستیار اضافه کنند، باید به فهرست مهارت‌های آن مراجعه و مهارت مورد نظرشان را جستجو می‌کردند. اگر از الکسا، موردی درخواست می‌شد که دانش آن را نداشت، از انجام آن صرف‌ نظر می‌کرد؛ این موضوع باعث می‌شد کاربران تصور کنند که الکسا امکان انجام این دستورات را ندارد. حالا آمازون، قابلیت جدیدی به دستیار دیجیتال خود اضافه کرده است که به واسطه‌ی آن، الکسا پیشنهاد یادگیری مهارت‌های جدید به کاربر می‌دهد. اگر پیش از انتشار این قابلیت، درخواستی خارج از دانش الکسا مطرح می‌کردید، با پیغام «‌نمی‌دانم» یا «بعدا دوباره این درخواست را مطرح کن» مواجه می‌شدید؛ اما حالا اگر در مورد موضوع خاصی مثل ارزش بورس از الکسا سؤال‌ کنید، با پاسخی شبیه این مواجه خواهید شد:

من نمی‌دانم. شاید دانش ارزش بورس بتواند کمکم کند. تمایل دارید آن را امتحان کنید؟

ویدئوی زیر، این موضوع را نشان می‌دهد:

یکی از کارشناسان آمازون در مورد این قابلیت می‌گوید:

در حال حاضر، در شرایط خاصی، الکسا پیشنهاد یادگیری مهارت‌های جدید را مطرح می‌کند. این قابلیت به‌زودی در اختیار کاربران بیشتری قرار می‌گیرد تا بتوانند به کمک مهارت‌های جدید، اطلاعات کامل‌تری از الکسا کسب کنند.

این قابلیت فعلا در اختیار تمام کاربران قرار ندارد؛ ولی به‌زودی و با تکمیل پایگاه داده‌ی مهارت‌های الکسا، می‌توان انتظار داشت این دستیار دیجیتال بتواند به هر نوع سؤالی پاسخ دهد. نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات