K 1600 B؛ جدیدترین موتورسیکلت بی‌ ام‌ و

دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بی‌ام‌و جدیدترین موتورسیکلت خود برای سال ۲۰۱۸ را معرفی کرد که K 1600 B نام دارد و یکی از تواناترین محصولات در کلاس خود محسوب می‌شود.
تبلیغات

بی‌ام‌و K 1600 B را نه‌تنها یکی از برترین موتورسیکلت‌های کلاس خود، بلکه به‌جرئت می‌توان یکی از برترین موتورسیکلت‌های موجود در بازار به‌حساب آورد. این موتورسیکلت برای اولین بار در اینترمونت معرفی شد و بیشتر بازار آمریکای شمالی را هدف گرفته است. درحالی‌که در بازار اروپا بیشتر مدل R 1200 GS مورد توجه است؛ اما این بار این سازنده‌ی آلمانی تصمیم گرفت محصولی عرضه کند که نظر خریداران آمریکایی را نیز به‌خوبی به خود جلب کند.

بی‌ام‌و پیش از این مدل R 1200 C را در بازار آمریکا عرضه کرد که دارای توان کمتری در مقایسه با سایر مدل‌های R 1200 بود و به این ترتیب نتوانست موفقیت چندانی در بازار فروش کسب کند. اما این بار بی‌ام‌و از اشتباهات خود درس گرفته و محصول جدید خود را با پیشرانه‌ای از نوع شش سیلندر خطی به حجم دقیق ۱۶۴۹ سی‌سی ساخته است که توانایی تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۵ نیوتون متر گشتاور دارد. چنین اعدادی این موتورسیکلت را بیشتر به سوزوکی هایابوسا نزدیک کرده؛ البته سواری با بی‌ام‌و بسیار راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر است.

BMW K1600 B

نمای این موتورسیکلت از عقب بسیار زیبا است و در طراحی آن از خطوط تیز استفاده شده است. نمای جلویی نیز بسیار شبیه به سایر محصولات بی‌ام‌و است. محل قرارگیری پاها و نشیمنگاه نیز بسیار خوب و دارای ارتفاع ۷۵ سانتیمتری از سطح زمین است. چنین ارتفاعی یک سواری راحت و در عین حال ارگونومیک برای راکب موتورسیکلت به ارمغان می‌آورد. البته شاید برخی بگویند که چنین ارتفاعی برای یک موتورسیکلت پهن‌پیکر، کم به نظر می‌رسد؛ اما باید گفت ارگونومی این موتورسیکلت به‌قدری خوب است که به‌ندرت نیاز پیدا می‌کنید که تنظیمات آن را دست‌کاری کنید. بااین‌وجود امکان افزایش ارتفاع نشیمنگاه تا ۷۸ سانتیمتر وجود دارد.

ارتفاع صندلی این موتورسیکلت در هر دو حالت خود، از هر مدل هارلی دیویدسون که فکرش را بکنید بهتر است؛ هر چند نحوه‌ی قرارگیری موتورسوار نیز کاملا با مدل‌های کروزر تفاوت دارد. در بی‌ام‌و K 1600 B پاهای شما کمی به عقب کشیده شده است و بدن نیز زاویه‌ی اندکی همانند موتورسیکلت‌های کلاس استاندارد دارد.

BMW K1600 B

صندلی‌های K 1600 B در عین طراحی زیبایی که دارند، بسیار راحت نیز هستند و حتی در حین تست آن پس از طی مسافت ۶۰۰ کیلومتر در یک روز، همچنان احساس خستگی ایجاد نکردند؛ گرچه نمی‌توان میزان راحتی صندلی آن را بهترین در کلاس خود دانست. برای اینکه حوصله‌ی شما در جاده سر نرود، بی‌ام‌و تجهیزات الکترونیکی زیادی روی این موتورسیکلت نصب کرده است. یک کنترلر روی فرمان وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان حالت‌های رانندگی مختلف را انتخاب کرد. تقریبا هر امکاناتی که تصور کنید، در این موتورسیکلت وجود دارند و از این نظر می‌توان این مدل را کامل‌ترین موتورسیکلت بازار در زمینه‌ی امکانات دانست.

بی‌ام‌و امیدوار است که K 1600 B بتواند عملکرد درخشانی در بازار آمریکای شمالی بر جای بگذارد. مدل ۲۰۱۸ این موتورسیکلت با قیمت پایه‌ی ۱۹ هزار ۹۹۶ دلاری به‌زودی وارد بازار خواهد شد.

بی‌ام‌و K 1600 B
بی‌ام‌و K 1600 B
بی‌ام‌و K 1600 B
بی‌ام‌و K 1600 B
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات