چه انتظاری از رویداد بزرگ ۲۱ شهریور اپل داشته باشیم

دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
به‌زودی با رویداد بزرگ ۲۱ شهریور اپل، انتظارها به پایان خواهد رسید و سرانجام قادر به مشاهده‌ی آیفون ۸، یکی از مورد انتظارترین محصولات دنیا خواهیم بود.
تبلیغات

کمپانی‌های معدودی در دنیا هستند که می‌توانند پیش از معرفی محصولاتشان، چنین انتظار و هیجان زیادی بین کاربران خود به وجود بیاورند. در طول چند ماه گذشته، حجم شایعات و اخبار غیر رسمی در مورد آیفون ۸، به طرز دیوانه‌واری رشد می‌کرد. این موضوع انتظار طرفداران بی‌شمار اپل را بیش از پیش بالا برده و آن‌ها را مشتاق مشاهده‌ی نسل بعدی آیفون کرده است.

به همین دلیل، تمام نشانه‌ها بر این موضوع دلالت دارند که مراسم معرفی آیفون ۸ به‌صورت بالقوه یکی از مهم‌ترین رویدادها در تاریخ کمپانی اپل خواهد بود. این مراسم دهمین سالگرد رونمایی از آیفون محسوب می‌شود؛ محصولی که دنیا را تغییر داد و بازار بزرگی برای این شرکت به‌ وجود آورد. همچنین این مراسم، اولین رویدادی است که در مقر جدید اپل در کوپرتینو و در سالن نمایش استیو جابز برگزار می‌شود. بنا به گزارش‌ها، اپل این سالن را به نحو تمام‌عیاری برای برگزاری رویداد پیش‌ رو آماده کرده است. این مراسم در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۷ (۲۱ شهریور) و تنها یک روز دیگر برگزار خواهد شد.

اگر به تمام شایعات و گزار‌ش‌های منتشرشده در چند ماه گذشته اعتماد کنیم، در مقایسه با تمام رویدادهای پیشین، اپل قصد معرفی محصولات بیشتری دارد. در اینجا نگاهی اجمالی داریم به تمام آنچه انتظار می‌رود در مراسم پیش‌ رو رونمایی شود.

  • یک آیفون جدید و احتمالا با یک نام جدید به غیر از آیفون ۸: این مدل جدید چیزی نخواهد بود جز یک نمایشگر چشم‌نواز اولد که درون یک بدنه‌ی فلزی ضد زنگ جا خوش کرده و تنها فضای خالی کوچکی در قسمت بالای آن در نظر گرفته شده است. این گوشی از سیستم تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی، شارژ بی‌سیم، دوربین‌هایی با ساختار جدید، آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل آی‌اواس و سخت‌افزاری جدید بهره می‌برد. دکمه‌ی هوم یا تاچ آیدی به احتمال زیاد از ساختار این مدل این حذف شده است و به مانند مدل‌های قبلی، فضایی برای قرارگیری جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در نظر گرفته نشده است. این گوشی قیمت بالایی خواهد داشت و خرید آن برای همه آسان نخواهد بود و احتمالا جذاب‌ترین آیفون تولیدی توسط اپل تاکنون خواهد بود.
  • دو مدل ارتقاءیافته از آیفون به نام‌های آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس: این دو مدل در مقایسه با آیفون ۷ تنها یک مدل به‌روزرسانی شده و بدون تغییر ظاهری محسوب می‌شوند؛ اما مجهز به دوربین‌های بهتر و پردازنده‌ی جدید مشابه آیفون پیشرفته خواهند بود و از امکان شارژ بی‌سیم بهره می‌برند.
  • یک اپل واچ جدید برای طرفداران محصولات پوشیدنی: ویژگی برجسته‌ی این مدل جدید احتمالا شبکه‌ی نسل چهارم موبایل داخلی خواهد بود. با این قابلیت، دیگر برای اتصال به اینترنت، نیازی به گوشی خود نخواهید داشت. بعید است که طراحی اپل واچ جدید تغییر خاصی کرده باشد. این موضوع بدین معنی است که اپل یا یک طراحی قابل توجه انجام داده است یا عمر باتری ساعت همچنان محدود به همان مقدار پیشین خواهد بود. اپل واچ جدید همچنین سیستم‌عامل واچ اواس ۴ را اجرا می‌کند که شامل تجربه‌ی کاربری بهبودیافته با سیری و اتکای بیشتر به قابلیت‌های تندرستی خواهد بود.
  • یک نسخه‌ی جدید از اپل تی‌وی با قابلیت پشتیبانی از محتوای 4K و HDR: اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر پیشنهاد اپل برای خرید حق امتیاز مجموعه فیلم‌های باند منتشر شده است، علاوه بر این، قطعا محتویات بیشتری راه خود را به اپل تی‌وی باز خواهند کرد و به احتمال بسیار زیاد امکان تماشای فیلم‌هایی همچون سیاره‌ی میمون‌ها برای شما فراهم خواهد شد. با این حال، به نظر می‌رسد اپل تی‌وی بعدی، آنچنان محصول چشم‌گیر و متفاوتی نخواهد بود؛ اما برنامه‌های محبوب شما قطعا با کیفیت بالاتری در آن پخش خواهند شد.
  • انتشار اطلاعات بیشتر از هوم‌پاد، اسپیکر  جدید اپل در پاسخ به اکوی آمازون و گوگل هوم: اپل برای اولین بار، این محصول را در کنفرانس توسعه‌دهندگان در ماه ژوئن معرفی کرد، اما جزئیات زیادی از آن به میان نیاورد. سرانجام درخواهیم یافت سیری قادر به انجام چه کارهایی در هوم‌پاد خواهد بود و هدف از قرار دادن آن نمایشگر کوچک چیست.
  • تاریخ عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی آی‌اواس ۱۱: نرم‌افزار جدید آیفون و آیپد، با بهبودهای قابل توجه برای سیری، ویژگی‌های جدید در لایو فوتوز، ساختار جدید برای صفحه‌ی قفل و اعلان‌ها، اپ استور بازطراحی شده و قابلیت‌های جدید دیگر برای آیپد همراه خواهد بود. پس از عرضه‌ی نسخه‌های آزمایشی ای‌اواس ۱۱، این سیستم‌عامل سرانجام باید برای انتشار رسمی آماده باشد.
  • تاریخ عرضه‌ی High Sierra، آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل مک: نسخه‌ی جدید مک اواس به اندازه‌ی آی‌اواس ۱۱ هیجان‌انگیز نخواهد بود؛ اما سافاری در این نسخه سریع‌تر و ایمن‌تر شده است؛ فایل‌های سیستمی آن به‌طور کامل تغییر کرده و به کمک آن می‌توانید تصاویر و ایمیل‌های خود را دسته‌بندی کنید. این به‌روزرسانی قطعا برای صاحبان مک خوشایند خواهد بود.
  • واقعیت افزوده‌ی بیشتر و جذاب‌تر: پس از آنکه اپل، ابزارهای کیت واقعیت افزوده را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد، سازندگان مختلف اپلیکیشن، با استفاده از این کیت توسعه نرم‌افزار، این تابستان را صرف ساخت برنامه‌های جذاب و جدید کردند. در نتیجه در رویداد اپل انتظار نمایش این فناوری را به همراه امکانات و ابزارهای جدید داشته باشید. از همه مهم‌تر می‌توانیم دریابیم که چگونه نمایشگر بزرگ آیفون، پنجره‌ای رو به دنیای جدید واقعیت ترکیبی خواهد بود.

در جریان این رویداد، باید به دقت مراقب یک چیز باشیم. همانطور که اپل به معرفی مجموعه‌ی جدید محصولاتش می‌پردازد؛ باید بدانیم چگونه قصد دارد تمام آن‌ها را با یکدیگر سازگار کند؟ اپل همیشه خواستار این است که زندگی دیجیتال ما را با معرفی هر دستگاه جدید بهبود ببخشد. این موضوع ارتباط بین دستگاه‌های اپلی را به شدت قابل توجه می‌کند. چگونه مک و اپل واچ با یکدیگر جفت می‌شوند؟ مزیت هوم‌پاد نسبت به آیفون چه خواهد بود؟ اپل برای همگام‌سازی سیری بین محصولاتش قدم‌های بلندی برداشته است. اکنون، یکی شدن فایل‌های سیستمی، به شما کمک می‌کند از یک دستگاه به دستگاه دیگر جابجا شوید. بنابراین، در این رویداد باید تیم کوک و دیگر مدیران ارشد اپل را زیر نظر داشته باشیم تا از جامع‌نگری آن‌ها درباره‌ی محصولاتشان اطلاعات کافی به‌دست بیاوریم.

Apple 2017 Big Event

مثل همیشه، انتظار وقوع غافلگیری نیز وجود دارد. اپل سیاست محافظه‌کارانه درباره حفظ اسرار محصولاتش را تاحدودی کنار گذاشته است؛ با این حال به اندازه‌‌ای محتاط بوده تا برخی از جزئیات را مخفی نگاه دارد. در هر صورت، نمایش اصلی در ۲۱ شهریور و ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی در سالن استیو جابز آغاز می‌شود. ما نیز به روال سال‌های گذشته، با وبلا‌گ‌نویسی زنده، لحظه به لحظه‌ی این رویداد منحصر به فرد را پوشش خواهیم داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات