مایکروسافت تاریخ عرضه‌ی هدست های واقعیت ترکیبی ویندوز را اعلام کرد

جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی مایکروسافت تاریخ دقیق شروع عرضه‌ی هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوزی را اعلام کرد.
تبلیغات

شرکای تجاری مایکروسافت در جریان برگزاری نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ برلین، از هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوزی خود رونمایی کردند. این شرکت‌ها زمان عرضه‌ی محصولات نامبرده را دقیقا اعلام نکرده‌اند. برخی از این کمپانی‌ها فقط به این مورد اشاره کرده‌اند که هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوزی در ماه اکتبر به بازار عرضه خواهند شد. حالا مایکروسافت به طور رسمی تاریخ دقیق عرضه‌ی این هدست‌ها را ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) و همزمان با انتشار به‌روزرسانی پاییزه‌ی Creators ویندوز ۱۰ اعلام کرده است. 

قیمت هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوزی ایسر از ۲۹۹ دلار شروع می‌شود. کمپانی اچ‌پی نیز هدست واقعیت ترکیبی خود را با قیمت ۳۲۹ دلار به‌فروش خواهد رساند و محصول کمپانی دل/ لنوو در این حوزه ۳۴۹ دلار اعلام شده است. اگرچه ایسوس هدست واقعیت ترکیبی ویندوزی خود را در نمایشگاه ایفا امسال به نمایش گذاشته؛ اما این کمپانی محصول یاد شده را تا بهار ۲۰۱۸ به بازار عرضه نخواهد کرد. محصول ایسر با قیمت ۵۳۵ دلاری، در واقع گران‌ترین هدست واقعیت ترکیبی ویندوزی معرفی شده در ایفا ۲۰۱۷ است ولی مشخص نیست که چرا این کمپانی تصمیم گرفته گجت نامبرده را چند ماه پس از رقبای خود روانه‌ی بازارها کند.

نویسنده‌ی وب‌سایت ورج که در محل نمایشگاه ایفا امسال حضور داشته، از نزدیک با هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوزی کار کرده است. در ادامه توضیحات وی را از زبان خودش می‌خوانیم:

تجربه‌ی کاربری من با هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوزی به تجربه‌ی کاربری آکیولس تاچ و هدست‌های واقعیت مجازی فعلی بسیار شبیه بود. مایکروسافت به کاربران هدست‌های واقعیت ترکیبی اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌های یونیورسال را از فروشگاه ویندوز استور اجرا کرده و آن‌ها را به حالت هولوگرام شبیه به هدست هولولنز در محیط به نمایش درآورند. امکان دسترسی به بازی‌های پلتفرم استیم وی‌آر و برخی بازی‌های منتشر شده در ویندوز استور، با استفاده از هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوزی فراهم است. 

نظر شما در مورد پلتفرم واقعیت ترکیبی مایکروسافت و هدست‌های معرفی شده در این حوزه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات